Vad behöver du hjälp med?
Vanliga frågor just nu
-
Det senaste dygnet har vi haft en driftstörning som har påverkat mobilsurfen för många kunder. Om du fortfarande har problem, prova starta om din mobil.
-
-
Fakturabeloppet kan ändras från månad till månad, och det kan bero på massa olika saker, men det vanligaste är att du har köpt något eller ändrat något i ditt abonnemang. Eller helt enkelt köpt ett nytt abonnemang, eftersom den första fakturan oftast är högre än de nästkommande.
Läs allt om oväntat eller högt fakturabelopp här -
Du väljer själv hur du vill betala din faktura från oss. Här hittar du information om vilka betalsätt som finns, och hur du gör för att byta.
Betala med e-faktura
Betala med autogiro
Betala mobilfakturan med Swish
Få tv- och bredbandsfakturan i Kivra
Byte av bank och betalansvarig -
Du ser eventuell bindningstid i Mitt Telenor här på webben. Har du mobilabonnemang ser du det även i vår app.
-
Om du har valt att flytta ditt mobilnummer till Telenor från en annan operatör kan du se status på flytten i Mitt Telenor – antingen här på webben eller i appen.
Där ser du även ditt tillfälliga nummer som du kan använda innan flytten är genomförd.
Mer om att flytta ditt nummer till eller från Telenor
Ändra och överlåta
-
På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:
Avsluta mobilabonnemang
Avsluta tv- och bredbandsabonnemang -
Absolut, du kan ändra hastigheten en gång i månaden. Kontakta oss här så hjälper vi dig.
-
Du byter abonnemang (surfmängd) enkelt i Mitt Telenor här på webben eller i appen. Du kan också självklart kontakta oss.
Mer om att byta abonnemang -
Mobilabonnemang
Information om hur du överlåter privat- och företagsabonnemang samt överlåtelse från dödsbo hittar du på sidan om överlåtelse av mobilabonnemang.
Bredband, hemtelefoni via bredband och tv
Blanketter för överlåtelse av bredbandsabonnemang, hemtelefoniabonnemang eller tv-abonnemang hittar du på sidan om överlåtelse av tv, bredband eller hemtelefoni via bredband.
-
Felsökning, installation och skada
-
Allt om att aktivera ditt bredband hittar du här
-
Absolut! På telenor.se/surfa-nu får du hjälp oavsett om du just packat upp routern ur lådan, eller redan kommit en bit och undrar varför det inte fungerar.
Till telenor.se/surfa-nu -
Kolla in våra guider för hur du går tillväga
Om du har en fråga om ett pågående skadeärende kan du kontakta vår skadeanmälanavdelning på 08-420 038 99.
-
Upplever du frysningar av bilden eller andra störningar? Eller är det helt svart i rutan? Det kan bero på flera saker.
Hjälp med att lösa tv-problem -
När en röd lampa blinkar på en router från Telenor betyder det att något är fel. Så här tar du reda på vad.
- Starta om routern
- Kolla att nätverkskabeln sitter i ordentligt och är hel.
- Gå in på sidan för driftstörningar på bredbandsnätet. Där ser du både stora och mindre driftstörningar, så kolla båda.
- Vet du fortfarande inte vad som är fel? Kontakta oss här.