PDF-faktura via Mitt Företag

Med PDF-faktura slipper du pappersfakturor och får istället dina fakturor skickade till Mitt Företag.

PDF-faktura är en kostnadsfri tjänst som du beställer via Mitt Företag. För att kunna beställa PDF-faktura i Mitt Företag behöver du ha ett administratörkonto samt behörighet att ändra fakturametod.

Så beställer du PDF-faktura via Mitt Företag

  1. Logga in i Mitt Företag
  2. I menyn väljer du Faktura > Fakturaöversikt.
  3. Klicka på Fakturametod uppe till höger.
  4. Välj PDF-faktura samt hur du vill bli notifierad när en ny faktura kommer, antingen via e-post eller via sms.
  5. Om du önskar att inkludera OCR-nummer, belopp och förfallodatum i notifikationen, bocka i detta val.
  6. Spara!

Tjänsten aktiveras direkt vid beställning och nästa faktura blir en pdf-faktura som kan hämtas i Mitt Företag. När en ny faktura finns tillgänglig får du en notis via e-post eller sms.


Vi kan även erbjuda PDF-faktura direkt till en e-postadress, läs mer här.