Hantera inställningar för röstbrevlåda i Mitt Företag

Här guidar vi dig, som användare eller administratör, i hur du hanterar röstbrevlådan i Mitt Företag. Logga in för att komma igång och börja anpassa dina inställningar.

Snabblänkar:
Hitta till inställningar
Hantera inställningar
Aktivera eller stäng av röstbrevlådan

Hitta till inställningar

För dig som är användare:

  1. Klicka på fliken "Tjänster".
  2. Klicka på "Röstbrevlåda" eller "Vidarekoppling" beroende på vilka inställningar du vill ändra.
    Under "Vidarekoppling" kan du ange när samtal ska skickas vidare till röstbrevlådan och under "Röstbrevlåda" kan du göra inställningar för hur samtal hanteras när du inte kan svara.

    Tjänster Mitt Företag.jpg

För dig som är administratör:

  1. Gå via menyn till Hantera abonnemang > Abonnemang och användare.
  2. Gå in på det abonnemang du vill ändra genom att klicka på namnet.
  3. Klicka på fliken ”Tjänster”​.
  4. Gå till tjänsten ”Röstbrevlåda One X” och klicka på ”Hantera”.

Hantera inställningar

Välj tjänst Vidarekoppling och/eller Röstbrevlåda.

Vidarekoppling

Under Vidarekoppling så kan du ställa in när samtal ska gå till röstbrevlådan:

  • Alla samtal (Medflyttning)
  • Vid upptaget
  • Vid inget svar – ange även antal ringsignaler innan vidarekoppling.

Röstbrevlåda
Under Röstbrevlåda kan du göra inställningar för hur samtal ska hanteras när du inte kan svara.

  • Välj vad som ska hända efter att svarsmeddelandet spelats upp:
    - Avsluta samtal
    - Vidarekoppla samtal till ett annat telefonnummer.
    - Låta uppringaren lämna ett meddelande.

  • Ställ in notifieringar för nya röstmeddelanden:
    - Via SMS
    - Via e-post
    - Skicka röstmeddelanden som ljudfil till en e-postadress istället för att använda röstbrevlådan.
    - Skicka kopia av meddelande som ljudfil till e-post.

    Som administratör kan du inte ändra användarens inställningar för att skicka kopior av meddelanden eller vidarebefordra meddelanden till e-postadresser. Om användaren har aktiverat dessa funktioner visas ett meddelande som informerar om detta.

  • Aktivera vidarekoppling för inringande:
    Ge uppringaren möjlighet att kopplas vidare till ett annat nummer, exempelvis en telefonist.

  • Anpassa språket för din hälsningsfras:
    - Välj mellan svenska och engelska
    - Observera att detta även påverkar Hänvisningstjänsten, om den är aktiverad.

    Röstbrevlåda inställningar - båda.png

Aktivera eller stäng av röstbrevlådan


Så här gör du för att aktivera eller stänga av röstbrevlådan på ett abonnemang.

För dig som är användare:

  1. Klicka på fliken "Tjänster".
  2. Klicka på tjänsten "Röstbrevlåda".
  3. I rutan "Röstbrevlåda" kan du aktivera eller stänga av röstbrevlådan genom att använda växlingsknappen bredvid.

För dig som är administratör:

  1. Gå via menyn till Hantera abonnemang > Abonnemang och användare.
  2. Gå in på det abonnemang du vill ändra genom att klicka på namnet.
  3. Klicka på fliken ”Tjänster”​.
  4. Skrolla ner tjänsten ”Röstbrevlåda One X” och klicka på ”Hantera”.
  5. I rutan "Röstbrevlåda" kan du aktivera eller stänga av röstbrevlådan genom att använda växlingsknappen bredvid.

Röstbrevlåda-inställningar-knapp.jpg