Kom igång som administratör
Som för övriga tjänster i One X så hanterar du administrationen av Telefonist One X i självbetjäningsportalen Mitt Företag. Om det är första gången du ska logga in så behöver du aktivera ditt konto och skapa ett Telenor ID. För att kunna aktivera ditt konto behöver du få en aktiveringslänk av en befintlig administratör i Mitt Företag.
För att kunna administrera tjänsten Telefonist One X så är det viktigt att det mobilnummer som knyts till Mitt Företags-inloggningen ligger upplagt i One X.
Inför driftsättningen kommer företagets data läsas in av Telenor i plattformen, men efter det så kan du hantera uppgifterna själv i Mitt Företag -> Telefonbok. Där kan du hantera informationen som är sparad för respektive användare och som ska visas i One X klienternas telefonbok eller i telefonistapplikationen.
Har du Telefonist One X administrationsrättigheter (sätts i administratörens profil i Mitt Företag) så kan du i Mitt Företag gå in på inställningarna för att hantera växelnummer, köer, agenter ljudfiler etc. Detta behöver sättas upp och kontrolleras innan driftstarten.
I vår guide kan du läsa mer om hur du hanterar din katalogdata och konfigurerar telefonisttjänsten.