Skadad mobil eller surfplatta
Har din mobil eller surfplatta gått sönder? Ingen fara, vi hjälper dig genom processen. Oavsett om du har försäkringen Trygg 48, vill använda produktgarantin eller behöver hjälp utan försäkring, hittar du all information du behöver här.
Säkerhetskopiera ditt innehåll och stäng av "Hitta min iPhone"
Innan du skickar in din enhet på reparation bör du säkerhetskopiera dina viktiga data, som kontakter, bilder och appar, för att undvika förlust av information. Om du använder en iPhone eller iPad behöver du dessutom stänga av funktionen "Hitta min iPhone" för att säkerställa att enheten kan hanteras av reparatören. Antingen gör du det på din skadade mobil, eller via en annan mobil eller dator.
För dig med försäkringen Trygg 48
1. Har du försäkringen Trygg 48 så startar du en skadeanmälan hos vår samarbetspartner.
2. När du har gjort din skadeanmälan får du en bekräftelse via mail eller sms med en länk som gör att du hela tiden kan följa ditt ärende. Har du frågor om ärendet ringer du till 08-42 00 38 99.
3. När ärendet är avslutat får du en faktura på självrisken om du inte redan har betalat den.
4. När du hämtat ut din nya mobil/surfplatta skickar du tillbaka din gamla i samma förpackning som den nya enheten levererades i. (Vid stöld och förlust bortser du såklart från det här steget).
Information om självrisk hittar du i villkoren för Trygg 48.
Produktgaranti
Vill du använda din produktgaranti istället för försäkringen skapar du ett serviceärende istället för en skadeanmälan. Om du är osäker om felet som uppstått täcks av produktgarantin, kan du ringa vår serviceverkstad på 08-400 045 04, vardagar 10–17.För dig utan Telenor försäkring
Om du inte har försäkringen Trygg 48 skapar du ett serviceärende istället för en skadeanmälan. Hur hög kostnaden för en reparation blir beror helt på vad felet är. Om felet inte täcks av garantin skickar vi ett kostnadsförslag som du får ta ställning till. Tackar du nej betalar du bara 350 kronor i undersökningsavgift.