Chatta
Chatta med oss vardagar mellan kl. 8-18. Starta chatten genom att klicka på chattbubblan som syns i det nedre högra hörnet.
Det är bara företagets firmateckare, kontaktperson eller person med fullmakt som kan ta del av information och göra ändringar. Ha gärna ditt BankID tillgängligt.
Ring oss
Ring oss på 0200-111 908 om du har ett supportärende, öppet vardagar mellan kl. 8-18.
Det är bara företagets firmateckare, kontaktperson eller person med fullmakt som kan ta del av information och göra ändringar. Ha gärna ditt BankID tillgängligt när du kontaktar oss via telefon.
Vanliga frågor och svar
-
Telenor ID inloggning
När du loggar in med e-post får du en kod skickad via mejl och vid inloggning med mobilnummer skickas det som sms. Om mejlet inte finns i din inkorg eller skräppost kan du testa att skicka koden igen. Avsändaren på mejlet är notification@telenorid.com.Har du inte tillgång till mejlinkorgen eller mobiltelefonen dit verifikationskoden skickas behöver du höra av dig till oss.
Glömt lösenordet?
Om du har glömt lösenordet kan du börja med försöka logga in. Uppge din e-postadress eller mobilnummer och verifiera med engångkoden som skickas via mejl eller sms. Sedan väljer du "Glömt lösenord". Då skickas en återställningskod till dig via sms eller e-post.
BankID inloggningFör att kunna logga in med BankID i Mitt Företag behöver du vara administratör samt ha lagt in ditt personnummer i Mitt Företag.
-
För att kunna logga in på Mitt Företag med BankID behöver du:
-
Ha ett giltigt BankID.
-
Vara administratör i Mitt Företag.
-
Lagt in och verifierat ditt personnummer i Mitt Företag, det gör du på sidan Mina uppgifter.
-
-
Vi har stängt inloggningen till Företagsportalen och istället behöver du som administratör logga in på Mitt Företag. Via Mitt Företag når du Företagsportalen.
-
Är du ny administratör och det är första gången du ska logga in kommer du att få en aktiveringslänk via sms eller e-post.
- Klicka på aktiveringslänken i sms:et eller e-postmeddelandet.
- Aktiveringsknappen leder till aktiveringssidan.
- a. Verifiera att uppgifterna stämmer för det konto du vill claima
b. Om du saknar Telenor ID konto skapar du ett nytt konto genom att klicka på "Skapa Telenor ID"
c. Har du ett konto sedan tidigare loggar du in med befintligt konto.
Efter att du skapat eller loggat in med befintligt konto, kommer du till startsidan Mitt Företag och aktiveringen är klar.
-
När du är inloggad i Mitt Företag kan du enkelt hantera ditt Telenor ID-konto. Här kan du byta lösenord, uppdatera telefonnumret dit engångskoden skickas, logga ut från olika enheter eller till och med radera ditt Telenor ID-konto. Det är smidigt att göra ändringar och hålla ditt konto uppdaterat för att säkerställa att din information är korrekt och skyddad.
Gå till Mina Uppgifter
- Logga in på Mitt Företag
- Klicka på Mina Uppgifter och välj därefter Ändra uppgifter för att komma till sidan där du kan hantera ditt Telenor ID-konto.
Under Min profil kan du:
- Ändra ditt mobilnummer.
- Uppdatera din mejladress.
- Byta lösenord.
- Logga ut från en specifik tjänst.
- Logga ut från alla enheter för ökad säkerhet.
- Radera ditt Telenor ID-konto.