WiFi-samtal

Med WiFi-samtal kan du ringa via ett WiFi-nät. Det innebär att du kan ringa och ta emot samtal även när du inte har någon täckning i din mobil.

Att ringa via WiFi-nätet är en tjänst som du kan använda på kontoret, ditt hemmanätverk eller något annat WiFi-nätverk som finns där du tidigare har haft sämre mobiltäckning som exempelvis i nyproducerade energisnåla fastigheter eller på källarkontoret. Du kan röra dig fritt mellan WiFi och 4G-nätet utan att samtalet bryts. 

Information in English.

Mobiltelefoner och abonnemang

För att kunna ringa wifi-samtal behöver du ha en mobiltelefon som stödjer tjänsten i Telenors nät. Varje operatörs lösning för wifi-samtal är unik och det krävs alltså att mobiltelefonen stödjer just den lösning som Telenor använder. Wifi-samtal fungerar bara med Telenor One-abonnemang eller Volymabonnemang.

Alla iPhone-modeller från och med iPhone 6 och med programuppdatering iOS 12.1 eller senare har stöd för wifi-samtal (samt även för VoLTE-samtal).

De flesta mobiltelefoner med Android som operativsystem som är lanserade efter 2018 och som är avsedda för användning i Norden har stöd för både VoLTE och wifi-samtal. Det kan dock finnas undantag.

Så aktiverar du wifi-samtal på din mobil

Apple

Sony

Samsung

Huawei-mobiler

Vi vägleder dig och ditt företag

Vi finns här för dig om du behöver hjälp med att hitta skräddarsydda lösningar som passar just ditt företag. Chatta med oss direkt eller fyll i webbformuläret så kontaktar vi dig inom kort.

Har du en fråga? Här nedan finns svar på de vanligaste frågorna.