Maximera tillgängligheten
Massor av smarta funktioner
Förenkla din arbetsdag
Telenor One X växel ger dig:
- En mer professionell samtalshantering.
- Ett stort antal funktioner som alltid ingår. Lösningen kan även enkelt anpassas med de tilläggstjänster som passar ditt företag.
- Massor av smarta funktioner - till exempel Teams integration och extern Svartjänst, som gör din arbetsdag enklare.
- Som användare kan du hantera samtalen via mobil, fast telefon, dator eller en kombination. Du har alltid en stabil och uppdaterad kommunikationsplattform.
- Som administratör gör du de förändringar du vill via Mitt Företag. Vill du i stället ha hjälp med att hantera er telefoni och växel - köp vår tjänst CSM CSS.
Till Telenor One X växel kan du välja bland ett stort antal funktioner för medarbetarna.
Mobilapp
Enkel tillgång till dina växelfunktioner via vår mobilapp.
Hantera dina växelfunktioner i en användarvänlig app för mobilen. Här kan du kontrollera din tillgänglighet, se dina kollegors status, vem som ringer, logga in och ut ur gruppnummer och mycket mer.
Webbgränssnitt
Hantera tillgänglighet, se status och inkommande samtal och mer.
Webbgränssnitt för Telenor One X växel som ger dig möjlighet att enkelt hantera din tillgänglighet, se kollegors status, se inkommande samtal och hantera kontakter direkt från din dator.
Softphone
Ring och svara på dina samtal direkt i datorn.
One X Softphone är en tilläggstjänst som ger dig möjlighet att ringa och svara på samtal direkt från webbgränssnittet i Telenor One X växel.
Fastnätsnummer
Koppla ett fastnummer till ditt mobilnummer.
Koppla ett fastnummer till ditt mobilnummer. Inringande på både det fasta och det mobila numret hamnar i mobilen. Självklart kan du även välja vilket av dina nummer som du vill visa vid utgående samtal.
Koppla samtal
Vidarekoppla dina samtal till en kontakt eller annat valfritt nummer.
Vidarekoppla dina samtal till en kontakt i telefonboken eller ett annat valfritt telefonnummer.
Teamsintegration
Integrering av Teams med One X gör kontakten med andra mer effektiv.
Microsoft Teams har blivit ett av företagens viktigaste arbetsverktyg för kommunikation (chatt, team, videomöten). Genom att integrera Teams med One X blir kontakten med kunder, medarbetare och andra mer effektiv. Integrationen görs via Operator Connect. På så sätt kan du både ringa och ta emot samtal med din Teams App i datorn och på mobilen.
Utökad nummervisning
Välj vilket telefonnummer som ska visas hos mottagaren när du ringer.
Bestäm om antingen växelnummer, mobilnummer, fastnätsnummer eller hemligt nummer ska visas för dina utgående samtal.
Linjestatus
Ändra status så dina medarbetare ser din tillgänglighet.
I One X appen ser dina kolleger enkelt när du är tillgänglig, upptagen eller pratar i telefon. Telefonister i Svarstjänst samt Telefonist One X ser också denna status och ger en guidning om samtal kan kopplas till dig.
Telefonbok
Hela företagets telefonbok finns alltid med dig på alla enheter.
Hitta kontaktuppgifter snabbt – hela företagets telefonbok finns alltid med dig på alla enheter. Markera personer du kontaktar ofta som favoriter för snabbare åtkomst.
Hänvisning
Skapa ett meddelande och ange orsak till att du inte kan svara.
Skapa ett meddelande och ange orsak till att du inte kan svara i telefon. Kollegor och telefonist ser då orsaken till din hänvisning. Du kan också välja att koppla vidare samtal till röstbrevlåda eller telefonist.
Personlig röstbrevlåda
Lyssna av och hantera dina röstmeddelanden.
Du kan exempelvis spela upp och få dina röstmeddelanden skickade till din mejladress.
IP-terminal
Ger dig fasta anknytningar med IP-telefoner och telefonadaptrar med analoga uttag.
I Telenor One X kan du få fasta anknytningar i form av IP-telefoner och telefonadaptrar med analoga uttag. De flesta av Telenors tjänster, som idag kan nås från mobila anknytningar i Telenor One X-lösningen, kan också nås från de fasta IP-anknytningarna.
Kalenderkoppling
Visa information och skapa en hänvisning.
Kalenderuppkoppling i One X har två huvudfunktioner: Visa information och skapa en hänvisning.
Till Telenor One X växel kan du välja bland ett stort antal smarta företagstjänster.
Gruppnummer
Med Gruppnummer kan flera medarbetare hjälpas åt svara på företagets samtal.
Gruppnummer
Med Gruppnummer kan flera medarbetare svara på företagets samtal och ni kan styra samtalen till rätt person direkt, schemalägga öppettider och spela upp olika talsvarsmeddelande för när verksamheten är öppen - respektive stängd. I tjänsten ingår också svarsgrupp, företagsnummer samt kö-funktionalitet.
Menyval
Med Menyval kan dina kunder själv styra samtal med knappval så att de får kontakt med rätt avdelning direkt.
Menyval
Med Menyval kan dina kunder själv styra samtal med knappval så att de får kontakt med rätt avdelning direkt. Fördela samtal till hela eller delar av företagets verksamhet, till exempel andra bolag. Via talsvar och knapptryckningar hittar den inringade rätt plats för sitt ärende.
Svarstjänst
En integrerad svarstjänst som möjliggör att fler samtal besvaras och hanteras professionellt.
Svarstjänst
Telenor Svarstjänst är en telefonist- och växelfunktion som erbjuder hög tillgänglighet och ett professionellt bemötande. Det är som om våra telefonister fanns på plats hos ditt företag, men med ett par skillnader – vi har öppet dygnet runt och inga samtal placeras i kö. Tjänsten kan också skräddarsys efter just ditt företags behov.
Telefonist One X
En komplett och flexibel telefonistlösning. Integrera lösningen med ditt företags CRM.
Telefonist One X
Detta är en komplett och flexibel telefonistlösning. Webbaserad klient och bra sökmöjligheter. Det finns också funktionalitet att integrera lösningen med ditt företags CRM.
Statistik
Med Telenor Statistik kan du få verkliga insikter och börja fatta faktabaserade beslut.
Statistik
Få insikter, ta faktabaserade beslut och bli ett mer effektivt företag.
Telenor One X Statistik Standard ger dig möjligheten att arbeta med våra standardrapporter som visar den vanligaste statistiken där ni enkelt får fram data och kan välja både vad som ska mätas och under vilken tidsperiod.
Telenor One X Statistik Plus ger dig möjligheten att skapa egna skräddarsydda rapporter och dashboards i ett avancerat analysverktyg för att visualisera mönster och trender. Ni kan spara och automatiskt skicka ut dessa rapporter vid schemalagda tillfällen. Ni väljer själva vad du vill presentera och varumärkesanpassa den på oändligt många sätt. Otroligt enkelt och flexibelt.
Contact Center
Håll kontakten med dina kunder när som helst, var som helst, via valfri kanal och på vilken enhet som helst.
Contact Center
Håll kontakten med dina kunder när som helst, var som helst, via valfri kanal och på vilken enhet som helst. Telenors molnbaserade kontaktcenterlösning passar företag i alla storlekar.
Läs mer om Contact Center här
Recording
En komplett lösning för inspelning, lagring och åtkomst av röstsamtal samt digital kommunikation.
Recording
En komplett lösning för inspelning, lagring och åtkomst av fasta och mobila röstsamtal samt digital kommunikation.
AD-synk
AD-synk ser till att din Telefonbok uppdateras varje natt med senaste informationen från din katalogtjänst.
AD-synk
AD-synk (via fil) är en tjänst som ser till att din Telefonbok uppdateras varje natt med den senaste informationen från din katalogtjänst. Denna katalogtjänst kan vara ett valfritt system som t.ex. Microsoft Active Directory.
Röststyrd Telefonist
Säg namnet på den du söker och tjänsten kopplar automatiskt fram till rätt person.
Röststyrd Telefonist
Med röststyrd telefonist säger du namnet på den du söker och tjänsten kopplar då automatiskt fram till rätt person.
Telenor API
Telenor API är ett samlingsnamn för våra möjligheter att erbjuda olika former av så kallade öppna API:er.
Telenor API
Telenor API är ett samlingsnamn för Telenors möjligheter till att erbjuda olika former av så kallade öppna API:er. I dagsläget erbjuder vi API:er inom flera områden för t.ex. livcykelhantering kring abonnemang och fasta dataaccesser. Inom Telenor API erbjuder vi också olika tjänster som baseras på API:er för koppling mot Telenors molnväxel One X.
Telenor Statistik
Nu kan ni sluta gissa när det kommer till bemanning, öppettider och val av kommunikationskanaler. Basera era strategier på statistik istället och håll er uppdaterade vid förändringar. Telenor Statistik samlar in samtalsdata och skapar användarvänliga och lättförståeliga rapporter till er. Statistik ger dig:
- Översiktlig och detaljerad statistik för både köer och era användare
- Samtalsdata för varje agent
- Möjlighet att skräddarsy mätningen för att passa er verksamhet
Skaffa Telenor Statistik genom att kontakta oss eller hör av dig till din vanliga kontaktperson. Vi hjälper dig gärna att komma igång!
Trygg helhetsleverantör
Vi har lång erfarenhet av att leverera IT- och kommunikationslösningar till företag inom alla branscher. Tillsammans löser vi era utmaningar med hjälp av vår kompetens, framtidssäkrade lösningar och samarbeten med branschledande partners.
Nya möjligheter i 5G-hastighet
Vi bygger just nu vårt rikstäckande 5G-nät. Syftet är att ge våra kunder tillgång till uppkoppling i maximal hastighet. Vår största investering i modern tid skapar nya möjligheter för framtidens digitala samhälle.
Personlig företagsservice
Vi tror att den bästa företagsservicen är personlig. Därför får ni alltid en dedikerad kontaktperson som hjälper er med hela affären. Kom enkelt i kontakt med vår kundservice genom att ringa, chatta eller ta hjälp av våra guider på webben.