Vanliga frågor om kontantkort

  • Har du Telenor Fastpris (inklusive Hello) måste du ha surf kvar på ditt kort för att mms ska fungera. Mms drar ingen surf från din pott, men har du ingen surf kvar spärras datatjänsten helt och hållet, vilket gör att du då inte kan ta emot eller skicka mms.

  • Minst en gång per år, annars avslutas ditt kontantkort automatiskt. I appen ser du vilket datum du senast måste ladda för att kontantkortet ska hållas aktivt.

  • För att se ditt saldo eller hur mycket surf eller minutrar du har kvar på ditt kontantkort loggar du antingen in i appen Telenor Ladda eller på ladda.telenor.se

    Du kan också knappa in *121# och samtalslur på din mobil.

     

  • Du kan ladda på flera olika sätt. Via vår app Telenor Ladda, direkt på webben eller via din internetbank om du har Swedbank, Handelsbanken eller Nordea. Laddar du via värdebevis kan du även göra det på webben, på den här sidan. Värdebevis hittar du i de flesta mataffärer, bensinstationer och givetvis i våra egna butiker. Lycka till.

  • Den fungerar som vilken annan prenumeration som helst. Du ställer in vilken laddning du vill prenumerera på, vilket datum första laddningen ska genomföras och hur betalningen ska ske. Detta gör du på ditt Telenor Ladda-konto.

  • Javisst! Ring kundservice eller besök en Telenorbutik för att köpa en mobil med kontantkort.

  • Om du har Telenor kontantkort Fastpris (inklusive Hello) och om du har saldo kvar surfar du vidare i samma hastighet för 19 kr/100 MB (per dygn). När saldot är slut spärras surfen. Samma sak gäller om du befinner dig utomlands inom EU/EES. Om du befinner dig utanför EU/EES och har saldo kvar betalar du enligt gällande lands taxa.

    Här kan du läsa mer om just det land du ska besöka.

  • Vad tråkigt att du vill avsluta ditt kontantkort. Ditt kontantkort kommer avslutas automatiskt när du inte laddat det på 12 månader. Välkommen tillbaka.

  • Om du har kvar saldo, till exempel extrasaldo, på ditt kontantkort börjar du betala för dina samtal, surf och meddelanden enligt gällande trafikpriser.

    Priserna hittar du här och där kan du även ladda kortet.

    Giltighetstiden för Kontantkort Fastpris är följande:

    0,5 GB: 7 dagar

    2 till 100 GB samt Hello 1 GB och 10 GB: 31 dagar

    Halvårskort 5 och 10 GB:  6 månader 

  • Kul att du vill ha Hello! Det är en av våra fastprisladdningar. Du kan välja mellan 1 GB och 10 GB. För att skaffa Hello gör du så här:

    1. Gå in på telenor.se/ladda
    2. Välj en av Hello-laddningarna
  • Det beror på vilken laddning du väljer. Bäst pris får du om du väljer med Fastpris Hello.

    Se priserna här 

    1. Stäng av och sätt sedan på mobilen igen.
    2. Kontrollera att du är ansluten till ett nätverk.
    3. Kontrollera att du har nätverk genom att prova att ringa.
    4. Kontrollera att du har roaming påslaget.Så här gör du.
    5. Har du Telenor Familj och inte kan ringa, surfa eller skicka sms i utlandet?
      Då har du förmodligen Föräldrakoll påkopplat. Du kan ta bort tjänsten tillfälligt i appen Mitt Telenor:

      - Välj den person/det extra simkortet du vill ta bort tjänsten från.

      - Klicka Redigera profil och välj bort Föräldrakoll

    6. Befinner du dig i Belize, Benin, Djibouti, Ekvatorialguinea, Etiopien, Georgien, Guam, Guinea, Jemen, Laos, Libyen, Maldiverna, Namibia, Nya Kaledonien, Syrien eller Togo är surfen per automatik spärrad då kostnaden är 199kr/MB. Ta kontakt med Kundservice på 020-222 222 om du vill ta bort den spärren.
    7. Har du en iPhone/iPad? Under Inställningar >> Mobilnät kan det finnas ett val som heter "EU-roaming". Om du ser detta val - se till så EU-roaming inte är aktivt, d.v.s. det ska inte vara grönmarkerat. 

    För dig med kontantkort:

    1. Säkerställ att ditt kontantkort fungerar i det landet du befinner dig i.  
    2. Befinner du dig utanför EU/EES bör du kontrollera att du har laddat på Extrasaldo. Är du inom EU/EES behövs det inte.
    3. Har du nyligen surfat upp din surfmängd och fyllt på igen är det bra att starta om telefonen då gammal information kan ligga kvar och spärra för surf.
  • Du kan prenumerera på alla laddningar som gäller i 31 dagar. Alltså inte på halvårs- eller helårsladdningar.

  • Om du vill ladda Mobilt Bredband Kontant gör du det enkelt via vår app Telenor Ladda, eller på vår laddningssida. Där kan du även se vad det kostar att ladda. Lycka till!

  • Ja, du kan ringa till både till exempel Egypten och Frankrike.

    Det du bör tänka på är att om du pratar i en minut med någon i Mellanöstern så motsvarar det fem minuters samtal med någon i EU/EES/USA. Så om du har Hello 1 GB har du då 19 minuter kvar av din Mellanöstern-pott, eller 95 minuter kvar av din EU/EES/USA-pott. Och pratar du tio minuter med någon i Serbien har du 18 minuter kvar för ett samtal med någon i Pakistan.

  • Det gör du enkelt på ditt Telenor Ladda-konto.

  • Det är ditt personliga konto där du enkelt kan ladda ditt kontantkort. Ladda kortet när det passar dig genom att logga in på  ladda.telenor.se eller via appen Telenor Ladda.

FAQs about prepaid cards

  • Telenor Fastpris prepaid card

    A prepaid card for those who want to have the freedom, within Sweden or while travelling in the EU/EES, to call and text at a fixed price. With Fastpris calls, SMS and MMS are all free!

    Choose between nine different data allowances, from 0.5 GB - 100 GB.

    Top up amount/price:

    • 0.5 GB surf for SEK 49
    • 2 GB surf for SEK 99
    • 5 GB surf for SEK 149
    • 10 GB surf for SEK 199
    • 20 GB surf for SEK 249
    • 100 GB surf for SEK 449

    The above top-ups are valid for 31 days, apart from 0.5 GB which is valid for 7 days.

    5 GB/month for SEK 799 (Valid for 6 months. A new data allowance of 5 GB is topped up at the beginning of every month)

    10 GB/month for SEK 999 (Valid for 6 months. A new data allowance of 10 GB is topped up at the beginning of every month)

    Calls, SMS and MMS within Sweden or when travelling within EU/EES: Included

    Calls, SMS and MMS to and from abroad

    Find out about our international prices here. To use Telenor Fastpris abroad (only outside EU/EES), you need to top up with Extrasaldo (Extra Balance International).

    Telenor Hello  better prices for calls to the Middle East and Europe
    If you make a lot of calls to the Middle East or Europe, you should choose Telenor Hello

    Telenor Rörligt prepaid card

    Rörligt is ideal of you make fewer calls and text messages and want to control your costs.

    With Rörligt, calls are SEK 0.69/minute and SMS/MMS are SEK 0.69.

    These prices apply to regular Swedish phone numbers and when travelling within EU/EES.

    Top up amount/price:

    • SEK 100
    • SEK 300

    Calls within Sweden or when travelling within EU/EES

    SEK 0.69/min (SEK 0.99 connection charge)

    SMS/MMS within Sweden or when travelling within EU/EES.

    SEK 0.69 each

    Calls, SMS and MMS to EU/EES countries and countries outside EU/EES.

    Find out about our international prices here.

    Mobile surf

    SEK 19 for 100 MB

  • Yes, you can use your prepaid card within EU/EES (except Réunion and St Martin).

    To see roaming prices for rest of the world, click here.

    Prices when travelling within EU/EES: Same as in Sweden.
    Prices when travelling outside EU/EES: Click here and choose your destination.

    If you have Telenor Fastpris (including Hello), you must first top up your card with Fast Extrasaldo (Extra Balance International).

  • Using a voucher

    • Call voicemail on number 220 and press 2 to top up the prepaid card.
    • Press the shortcut from your mobile; press *120* voucher code# and the call symbol.
    • Text “LADDA” and the voucher code (12 digits) to number 220.

    Vouchers are available in Telenor stores, from ATG agents, Pressbyrån, COOP, ICA, Willys, Hemköp and most petrol stations.


    Here on the website

    Please note that the website is only available in Swedish at present and that you must pay with a Swedish payment card.

    Read more about prepaid cards (Swedish only)

  • You must top up your prepaid card at least once a year. If you have not topped up your prepaid card within one year, you cannot use it.

    You can find your period of validity in the app Telenor Ladda or under Giltighetstid för kontantkort (Period of validity for prepaid card) at Mitt Telenor (My Pages) at Telenor.se. 

  • You can buy Telenor Surf (Extra Mobile Surf).

    • Top up valid 31 days from when you top up: 1 GB, 3 GB, 10 GB och 30 GB.
    • Top up valid 6 month from when you top up: 20 GB or 60 GB.

    You top up in the same way as when you top up using a regular price plan.

    You retain your current price plan. The only difference is that you can surf even more.

  • You retain your balance even if the period of validity for your top-up has expired. What happens when the period of validity has expired is that if you have Telenor Fastpris (including Hello), the price plan changes to Telenor Rörligt. If you already have Telenor Rörligt, you remain with the same price plan.

  • To quickly access information about your period of validity and balance ring 220 or dial the shortcut *122# from your mobile.

    You can also see the period of validity for your topped up price plan in the app Telenor Ladda or on Mitt Telenor (My Pages).

  • You can find all the information about your balance and price plan in the app Telenor Ladda or at Mitt Telenor (My Pages). If you top up using the Telenor Fastpris price plan you will not see a balance in kronor. Instead you get free calls and SMS/MMS (within Sweden) over a specific period, depending on which top up you choose. If you have Telenor Hello, you will see how many minutes you have left.

  • Does your balance still look low even though you’ve topped up your prepaid card with Telenor Fixed price or Telenor Surf? That’s probably because you sent an SMS with the word SALDO to 222. Hence, the balance appears in SEK even though you topped up in GB. (If you have Telenor Hello, the SMS will show your balance in minutes rather than SEK.)

    To get a balance in GB, we recommend you enter the Telenor Ladda app, log in at ladda.telenor.se or enter *121# on your phone.

  • All price plans for Telenor Fixed price prepaid cards (including Hello) apply either for one month or six months depending on your purchase, with the exception of Fixed price 0.5 GB which is valid for 7 days. Telenor Flexible price is valid for one year from the time of purchase.

    All prepaid cards become inactive after one year if they are not topped up. If that happens, you need to order a new one.

  • If you have a prepaid card with Fixed price (for example 10 GB or Hello), you can use Extra Balance to make calls if you run out of minutes or if you wish to do something that’s not included such as sending an SMS to vote in a TV show or pay for a Blocket ad.

    With Extra Balance, you can also use your prepaid card in a country outside the EU/EEA. You load the prepaid card with Extra Balance, which you then use to make calls and surf the internet during your trip. Extra Balance is separate from your everyday balance, regardless if you have the Fixed or Flexible price plan. When in Sweden, your usual price plan applies.

    You can load Extra Balance in the usual way at telenor.se/ladda or in the Telenor Ladda app.

  • It depends on the price plan. Fixed price Hello offers the best international rates.

    View rates here

  • Using a voucher

    • Call voicemail on number 220 and press 2 to top up the prepaid card.
    • Press the shortcut from your mobile; press *120* voucher code# and the call symbol.
    • Text “LADDA” and the voucher code (12 digits) to number 220.

    Vouchers are available in Telenor stores, from ATG agents, Pressbyrån, COOP, ICA, Willys, Hemköp and most petrol stations.


    Here on the website

    Please note that the website is only available in Swedish at present and that you must pay with a Swedish payment card.

    Read more about prepaid cards (Swedish only)

  • When was the last time you topped up your prepaid card? Please check if the card is still valid. A prepaid card must be topped up at least once a year, otherwise it will expire. In the Telenor Ladda app, you can see if your prepaid card is still valid. 

    • Make sure your payment card is activated for internet purchases. You do this by contacting your bank. All banks have different rules and procedures.
    • Try another payment method such as online banking or Swish.