Ingen uppläggningsavgift - Köp online, spara 250 kr

{{ this.$store.getters.defaultErrorMessage }}

Har du frågor om vårt erbjudande på obegränsad surf för 299 kr/mån? Chatta med oss, så hjälper vi dig med ditt köp!

  • Fri frakt och retur

Hjälp att handla? Ring 0200-114 115.

  • Välj det abonnemang du vill ha. Du får nu frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör.

    • För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
    • Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
    • Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.  

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

  • Skaffar du nytt nummer hos oss behöver du själv höra av dig till din tidigare operatör för att säga upp det gamla abonnemanget.

    Väljer du att flytta med ditt nummer sker uppsägningen automatiskt och träder i kraft när uppsägningstiden är slut, vanligtvis en månad efter nummerflytten.

  • Saker att tänka på innan du byter

    • Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du byta mot att du betalar extra.
    • Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
    • Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna byta utan att behöva betala extra vid bytet.
    • Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
    • Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
    • Har du försäkringen Trygg 48 kan du byta till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.
  • Mobiltelefoni och mobilt bredband 

    Du börjar betala för abonnemanget när du aktiverar ditt sim-kort. Det gör du genom att sätta in sim-kortet i en enhet. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

    Bredband, tv eller hemtelefoni via bredband

    Bredband via fiber: Du börjar betala när bredbandet är aktiverat eller automatiskt sju dagar efter din beställning.

    Bredband via telefonjacket: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat.

    Tv: Du börjar betala fem dagar efter att du har beställt ett tv-paket hos oss.

    Hemtelefoni via bredband: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat, när ditt telefonnummer har flyttats till Telenor eller sju dagar efter din beställning om du valt ett nytt nummer och inte aktiverat det.

    Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott. 

  • Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. 

  • Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.

  • Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Telenor Change i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan


    Har du inte Change kan du självklart byta mobil ändå, trots att du har bindningstid kvar. Det gör du genom att uppgradera till ett av våra nya abonnemang. Börja med att välja mobil. Därefter markerar du att du vill förändra befintligt mobilabonnemang under rubriken "Välj hur du vill köpa din mobil".  

  • Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.

  • När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.

    Bredband och tv

    Här hittar du information om ångerrätt.

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Så här funkar Telenor Familj

    • Det spelar ingen roll vilket abonnemang ni delar på, det kan vara allt mellan Obegränsat och 4 GB surf.
    • Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till åtta användare.
    • Du får välja om användaren ska kunna ringa, messa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

     

  • På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:

    Avsluta mobilabonnemang

    Avsluta tv- och bredbandsabonnemang

Batteri

Batterikapacitet 4500 mAh
Batteritid
Batterityp Li-Po
Snabbladdning Ja
Trådlös laddning

Egenskaper

Ansiktsläsare
Bluetooth Ja
Fingeravtrycksläsare Ja
Färg Grön, Svart
Färger från tillverkaren
Hörlursuttag (3.5 mm) Ja
IP-klass
Pekskärm Ja
Redo för 5G
Trådlös wifi-standard 802.11 a/b/g/n
USB Ja
USB-version USB 3.1
Vattentålig Ja

Internt

Dubbla sim-kort Ja
Finns i RAM-storlekarna
Internminne 128 GB
Minneskortstyp microSDXC
Operativsystem Android 11
Plats för minneskort Ja
Processorkärnor Octa Core
RAM 8 GB
Sim-kortstyp
System on a Chip (SoC) Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G

Kamera

Antal kameror baksida 3
Bildstabilisator
Kameraspecifikationer 4 objektivinställningar med räckvidd på upp till 105mm, variabelt telefoto-objektiv och dubbel PD sensor i en enhet, stöder snabb AF även vid utökad brännvidd
Kameraupplösning fram 8 MP
Kameraupplösning huvudkamera 12 MP
Videoupplösning 4K (2160p)

Mått

Bredd 68 mm
Djup 8.2 mm
Höjd 157 mm
Vikt 168 gram

Produkt

Märke Sony
Produktserie Xperia

Skärm

Skärmstorlek 6.1 tum
Skärmtyp OLED
Upplösning 2520x1080

Sony Xperia 5 III har en högpresterande kamera

Lika mångsidig som du

Släpp lös din kreativa sida med Xperia 5 III och experimentera med trippelkamerans 4 mångsidiga objektivinställningar för bästa resultat. I handen håller du världens första smartphone med variabelt teleobjektiv och dubbel PD-sensor i en enhet. Högpresterande är bara förnamnet.

Sony Xperia 5 III passar perfekt i fickan

Ligger perfekt i fickan

Sony jobbar kompakt och kombinerar den senaste kameran, en vass display och ljud- och spelteknologier med ett kraftfullt batteri i en liten förpackning. 5 III är optimal för användning med bara en hand och har en perfekt passform för fickan.

  • Förstklassig gaming

    Förstklassig gaming

    Med 120Hz uppdateringsfrekvens och 240Hz motion blur reduction blir dina spel jämnare och skarpare.

  • Mixa dina ljudfavoriter

    Mixa dina ljudfavoriter

    Sonys unika ljudteknologi 360 Spatial Sound förvandlar din stereomusik till en uppslukande ljudupplevelse.

  • Uppslukande skärmupplevelse

    Uppslukande skärmupplevelse

    Xperia 5 III ger dig en otrolig 21:9 Wide 6-tums HDR OLED 120Hz-skärm tillsammans med BRAVIA® bildkvalitet – helt enkelt underhållning i toppklass.