Få full koll med Mitt Telenor-appen

Mitt Telenor-appen har en rad smarta funktioner som ger dig full kontroll över ditt mobilabonnemang.

Du får snabbt en översikt av ditt saldo, din surf och kan köpa mer surf om det behövs. Appen ger dig dessutom en tydlig bild av dina betalda och obetalda fakturor och dina kostnader.

Här kan du även betala fakturor med Swish. Och har du familjen samlad i ett abonnemang kan du enkelt fördela surfen mellan alla där hemma.

Fördela surf-vyn i Mitt Telenor-appen

Fördela, justera och surfa

Olika surfvanor skapar olika behov. Se till att alla i familjen har surf så det räcker. Sätt gränser, ge och ta och prova er fram tills alla är nöjda. Med hjälp av widgeten behöver du inte ens öppna appen för att få en överblick.

Faktura-vyn i Mitt Telenor

Ta kontroll över dina kostnader

Du ser dina fakturor och kan betala dem direkt med Swish (om du inte har autogiro). Här hittar du även dina gamla betalda fakturor. Du kan se kostnad per användare och kan enkelt jämföra kostnader månad för månad.

Abonnemangs-vyn i Mitt Telenor-appen

Få koll och håll koll

I appen har du allt samlat på ett ställe. Du hittar bland annat vilket abonnemang du har, telefonnummer, dina koder, eventuell bindningstid och vilka tjänster som är aktiverade.

Ladda ner appen

Hämta i App StoreLadda ned på Google Play

Vanliga frågor

  • Du loggar in i appen Mitt Telenor med ditt telefonnummer eller din e-postadress och ett lösenord. 

  • Det kan bero på att vi har uppdaterat och skapat en säkrare inloggning. Detta innebär att du behöver koppla din inloggning till ditt abonnemang och det nummer just du använder innan du kan logga in som vanligt igen. Mer information om vår nya, säkrare inloggningslösning finns här. 

  • Du fördelar surfen i Mitt Telenor. Som ägare av huvudabonnemanget kan du sätta och ändra surfgränser på alla extra sim-kort. 

    Här förklarar vi mer detaljerat hur du gör.

  • Har du mobilabonnemang kan du endast se de mobilabonnemang du är betalningsansvarig för, oavsett om du loggar in i appen Mitt Telenor eller på Mitt Telenor Webb. För att kunna se fakturor behöver du skapa ett konto och därefter verifiera dig som ägare av ditt abonnemang.

    Har du bredbands- och tv-abonnemang behöver du logga in på Mitt Telenor Webb för att se dina abonnemang. Även då behöver du skapa ett konto och verifiera dig.

    Tips! Ta gärna hjälp av vår steg för steg-guide för Mitt Telenor. Där berättar vi exakt hur du ska göra för att skapa nytt konto och legitimera dig som betalningsansvarig.

  • Ja, du kan beställa och ta bort vissa tjänster i Mitt Telenor-appen. Om du är mobilkund gäller det följande tjänster:

    • Röstbrevlåda och vidarekoppling
    • Samtal väntar
    • Förfrågan/samtalspendling
    • Gruppsamtal
    • Ej sökbart nummer
    • Hemligt telefonnummer
    • Spärr av mobila tjänster
    • Föräldrakoll
  • Du kan inte ladda kontantkort (fastpris, rörligt, surf eller fast extrasaldo) inne i Mitt Telenor. Däremot kan du göra det på telenor.se/ladda eller via appen Telenor Ladda

Betala fakturan med Swish

  • Du som har appen Mitt Telenor kan betala din mobilfaktura med Swish. Gör på följande sätt:

    1. Logga in i appen Mitt Telenor.
    2. Klicka på Faktura och välj Betala.
    3. Nu öppnas Swish-appen där du betalar som vanligt. Klart!

    Har du familj? Då är det den som står som ägare av abonnemanget som kan betala fakturan med Swish.

    Du kan inte ladda våra kontantkort med Swish. 

  • När du betalar din mobilfaktura med Swish tar det några bankdagar till betalningen registreras, precis som när du betalar via banken. Däremot kommer det stå ”Betalt” i appen Mitt Telenor direkt efter att du genomfört betalningen i Swish. 

  • Nej. Swish är ett sätt att betala en faktura, precis som att internetbanken är ett sätt att betala. Men du kan betala din mobiltelefonifaktura med Swish, både e-faktura och pappersfaktura. För att göra det loggar du in i Mitt Telenor-appen och följer sedan de här stegen:

    1. Klicka på Faktura och välj Betala.

    2. Nu öppnas Swish-appen där du betalar som vanligt. Klart!

    Du som har autogiro kan inte använda Swish eftersom fakturaloppet dras automatiskt från ditt konto.

  • Här är några saker som du lätt kan kontrollera om det inte går att betala din mobilfaktura med Swish:

    • Har du den senaste versionen av appen Mitt Telenor?
    • Har du en obetald faktura, eller är den redan betald?
    • Kolla ditt saldot på ditt bankkonto som är kopplat till Swish. Finns det tillräckligt med pengar på kontot?
    • Har du ett familjeabonnemang? Då är det bara den som står som ägare av abonnemanget som kan betala fakturan via Swish.
    • Har du installerat Swish-appen?

    Har du problem med Swish-appen ska du vända dig till deras kundtjänst.

  • Du kan endast betala med Swish för ditt mobiltelefoniabonnemang. Det tillkommer ingen extra avgift för att du betalar med Swish. Däremot tar vi ut en avgift för pappersfaktura. Vill du slippa den utgiften kan du byta till autogiro eller e-faktura.

  • I appen Mitt Telenor står mobilfakturan som betald så fort du har betalat med Swish. Däremot dröjer det några bankdagar innan samma information syns på din internetbank och på Mitt Telenor Web

    Om du har e-faktura som skickas till banken kommer fakturan inte stå som betald på din internetbank, även om den alltså är betald.