Var först med det senaste
Uppgradera mobilen utan extra kostnad efter 12 månader så länge den är i bra skick.
Supersmidigt
Snabbt och enkelt att lämna in din gamla mobil mot en sprillans ny i din närmaste butik.
Mobilen får nytt liv
Vi återanvänder din gamla, antingen får den ett nytt hem eller blir till reservdelar.
Så här går det till
När du har haft din mobil 12 månader kan du uppgradera till en ny, utan extra kostnad. Logga in på Mitt Telenor för att se när du kan uppgradera din mobil.
Kontrollera din mobil
Är din mobil fullt fungerande, eller har den vissa skador? Beroende på skick kan du behöva betala en mellanskillnad vid uppgradering. Kolla vår checklista.
Kontrollera din mobil
Vad bra, du har Trygg 48! Då kan du uppgradera utan kostnad oavsett vilket skick din nuvarande mobil är i – du betalar alltså inget extra för skador.
Välj en ny mobil
Du får ett sms när den har kommit in till vald butik där du smidigt lämnar in din gamla mobil och tar emot din nya.
Kontrollera din mobil
Du kan alltid uppgradera mobilen hos oss, men har mobilen vissa skador får du betala en summa vid uppgraderingen. Jämför din mobil med checklistan
Återvinn din mobil
Det fina med att uppgradera mobilen hos oss är att samtidigt som du får en sprillans ny mobil återanvänder vi din gamla. Antingen får den ett nytt hem eller så plockas den isär och blir till reservdelar. Läs mer
Uppgradera fritt med Trygg 48
Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil – oavsett i vilket skick din gamla är i.
Vanliga frågor och svar
-
Är du mobilkund hos oss kan du alltid uppgradera din mobil helt utan extra kostnad efter 12 månader. Har du haft din mobil mindre än 12 månader kan du också uppgradera, men får då en slutfaktura på de delbetalningar som är kvar fram tills att du har betalat av hälften av din nuvarande mobil.
Du kan se hur långt du har kvar till kostnadsfri uppgradering eller vad det skulle kosta att uppgradera innan 12 månader i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan. -
Saker att tänka på innan du uppgraderar
- Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du uppgradera mot att du betalar extra.
- Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
- Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna uppgradera utan att behöva betala extra vid bytet.
- Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
- Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
- Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.
-
Det ser du genom att logga in i Mitt Telenor – antingen här på webben eller i vår app.
Om du är nyfiken på vad din nya månadskostnad skulle bli väljer du den mobil du är intresserad av här. -
Vill du uppgradera innan du har haft din nuvarande mobil i 12 månader, får du en slutfaktura på de delbetalningar som är kvar fram tills att du har betalat av hälften av din nuvarande mobil.
Här kan du se hur länge du har haft din mobil och vilka nya modeller som finns att uppgradera till.
-
Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.