Uppgradera mobilen när du vill

Hos oss kan du uppgradera till en ny mobil efter 12 månader utan extra kostnad. Självklart återanvänder vi din gamla.

Kvinna som har videosamtal på mobilen

Var först med det senaste

Uppgradera mobilen utan extra kostnad efter 12 månader så länge den är i bra skick.

Lägg till total frihet

Med vår försäkring Trygg 48 är du garanterad kostnadsfri uppgradering, oavsett skick.

Mobilen får nytt liv

Vi återanvänder din gamla, antingen får den ett nytt hem eller blir till reservdelar.

 

Är du redan mobilkund?

Grattis! Fram till 16 februari kan du uppgradera din nuvarande mobil till en ny ur Galaxy S23-serien och få 1 100 kr i rabatt OCH dubbel lagring på köpet.

Är du redan mobilkund?

Grattis! Nu kan du få 1 344 kr i rabatt när du uppgraderar din nuvarande mobil till en valfri modell ur iPhone 14-serien.

Uppgradera i tre enkla steg

1

Kolla när du kan uppgradera

När du har haft din mobil 12 månader kan du uppgradera till en ny, utan extra kostnad. Logga in på Mitt Telenor för att se när du kan uppgradera din mobil.

2

Kontrollera din mobil

Är din mobil fullt fungerande, eller har den vissa skador? Beroende på skicka kan du behöva betala en mellanskillnad vid uppgradering. Kolla vår checklista

3

Välj en ny mobil

Börja med att logga in här för att sedan beställa din nya mobil. Du får ett sms när din nya mobil har kommit in till den butik du har valt. Säkerhetskopiera din mobil innan uppgraderingen.

Superviktigt

Säkerhetskopiera alltid

Det är alltid viktigt att säkerhetskopiera och särskilt innan du går till butiken för att uppgradera. Klicka på iOS eller Android så ser du hur du gör.

Kolla skicket

Kontrollera din mobil

Du kan alltid uppgradera mobilen hos oss, men har mobilen vissa skador får du betala en summa vid uppgraderingen. Jämför din mobil med checklistan

Cirkulärt

Återvinn din mobil

Det fina med att uppgradera mobilen hos oss är att samtidigt som du får en sprillans ny mobil återanvänder vi din gamla. Antingen får den ett nytt hem eller så plockas den isär och blir till reservdelar. Läs mer

Uppgradera fritt med Trygg 48

Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil – oavsett i vilket skick din gamla är i. 

Vanliga frågor och svar

  • Om du har Telenor Change kan du uppgradera din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Telenor Change i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan


    Har du inte Change kan du självklart byta mobil ändå, trots att du har bindningstid kvar. Det gör du genom att uppgradera till ett av våra nya abonnemang. Börja med att välja mobil. Därefter markerar du att du vill förändra befintligt mobilabonnemang under rubriken "Välj hur du vill köpa din mobil".  

  • Saker att tänka på innan du uppgraderar

    • Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du uppgradera mot att du betalar extra.
    • Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
    • Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna uppgradera utan att behöva betala extra vid bytet.
    • Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
    • Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
    • Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.
  • Det ser du genom att logga in i Mitt Telenor – antingen här på webben eller i vår app.


    Om du är nyfiken på vad din nya månadskostnad skulle bli väljer du den mobil du är intresserad av här.  

  • Vill du uppgradera innan du har haft din nuvarande mobil i 12 månader, får du en slutfaktura på de delbetalningar som är kvar fram tills att du har betalat av hälften av din nuvarande mobil. 

    Här kan du se hur länge du har haft din mobil och vilka nya modeller som finns att uppgradera till.

  • Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.