Filmbutiken

I Filmbutiken kan du som är, eller blir, tv-kund hyra film på flera sätt. Antingen med din fjärrkontroll eller via Telenor Stream på din dator. Vi fyller ständigt på med filmpremiärer, klassiker och roligt innehåll för barn.

Nyhet! Nu kan du även hyra ett urval av aktuella biofilmer. Se nya biofilmen Emma här.

En hand som håller en mobil med Telenor Stream

Hyr med Telenor Stream

Gå in på Telenor Stream på din dator och klicka på Hyra i menyn.

Bild på tv, dator och fjärrkontroll

Hyr med fjärrkontrollen

Tryck på FILM-knappen på din fjärrkontroll så kommer du till Filmbutiken.

Nya filmer varje dag

 

 

 

Hyr filmen
i 48 timmar.
Se den så många gånger du vill.

 

Kostar mellan 9 och 59 kronor.
Betala på din månadsfaktura.

 

Välj bland toppfilmer från
SF Anytime och Nordisk Film.

 

Vanliga frågor om Telenor Stream

  • Gå in på Mitt Telenor och klicka på Återställ lösenord. Skriv in din e-postadress och du kommer då att få ett mejl med instruktioner om hur du gör. 

  • Ändringar - Har du precis ändrat dina favoritkanaler? Det kan ta upp till en timme innan du kan se de nya. Du måste även logga ut och in på streamingtjänsten, annars dyker inte dina ändringar upp.

    Rättigheter - Det kan vara så att vi saknar rättigheter att streama innehållet i den nya kanal du valt. I dagsläget är det inte möjligt att streama innehållet i alla kanaler som finns i våra tv-paket.

  • Du kan titta på det mesta som ingår i ditt tv-paket. I vissa fall kan någon enstaka kanal i tv-paketet saknas. Detta beror på att vi inte har fått tillstånd att streama dem för rättighetsägaren.

    Du kan även enkelt hyra film via streamingtjänsten.

  • Ja, du kan streama på upp till fyra enheter samtidigt på ditt abonnemang. Undantag kan förekomma.

  • Så länge du är uppkopplad och befinner dig inom EU:s gränser är de flesta kanaler tillgängliga.

    Om du streamar till en mobiltelefon ska den ha ett svenskt abonnemang. Om du har ett mobilabonnemang från Telenor kan du använda Telenor Stream inom EU utan att det dras data från din surfmängd.

  • Nej, om du har Telenor som mobiloperatör dras ingenting från din mobilpott när du streamar till din app. Det gäller även om du befinner dig inom EU.

    Om du däremot har en annan operatör tar Telenor Stream av ditt mobilabonnemangs surfpott när du använder 3G eller 4G. Streamar du via ett wifi-nätverk så drabbas inte din surfpott.

    Här är en ungefärlig uppskattning på hur mycket datamängd som går åt:

    • De lägsta upplösningarna drar ungefär 300 mb/timme.
    • Mediumkvalitet tar ungefär 700 mb/timme av din datatrafik.
    • Högupplöst film drar cirka 3 gb/timme, till exempel när du streamar en film i hd-kvalitet.

  • Ja, inom EU eller om enheten du surfar på är uppkopplad via wifi. Om du har ett mobilabonnemang från Telenor kan du använda Telenor Stream inom EU utan att det dras data från din surfmängd.

  • Vissa av kanalerna i tv-paketet saknas. Detta beror på att vi inte har fått tillåtelse att distribuera dem i Telenor Stream för rättighetsägaren.

    Du som har grundpaketet Flex kan enkelt byta dina favoritkanaler en gång i månaden. Logga in på Mitt Telenor och gör bytet under Mina tjänster/Tv. Bytet gäller både för
    Telenor Stream och din tv.

    Det kan ta upp till en timme innan bytet börjar gälla. Logga ut och sen in igen på sajten eller appen för att uppdateringarna ska synas.

  • Gå in på Mitt Telenor och klicka på Återställ lösenord. Skriv in din e-postadress och du kommer då att få ett mejl med instruktioner om hur du gör. 

  • Du har antagligen försökt att starta en film som inte ingår i ditt abonnemang. Exempelvis en film som ingår i Viasats eller C Mores paket.

    Om du vill se filmer och serier från Viasat eller C More kan du utöka ditt abonnemang via kundservice på 020-222 222. Eller genom att logga in på Mitt Telenor och ändra själv.

  • När man streamar behöver man ha en uppkoppling på minst 6 Mbit/s. Om du streamar via Apple TV är det 10 Mbit/s som gäller.

    Gå in på Bredbandskollen och starta en mätning. Det är nedladdningshastigheten du ska titta på.

  • Det beror på vilket avtal din fastighetsägare har med oss. Gå in på aktiveringsportalen för att se om Telenor Stream är inkluderat i din hyra.

    Om din fastighetsägare inte har inkluderat Telenor Stream kan du själv uppgradera ditt grundabonnemang. Det gör du genom att ringa vår kundservice på 020-222 222.

  • Gå in på Mitt Telenor. Där kan du även hitta dina fakturor.

  • Dina nya kanaler kommer att uppdateras automatiskt i Telenor Stream. Det kan ta upp till en timme innan ändringarna syns. Logga ut och in igen för att se uppdateringarna.