Driftstörningar på mobilnätet
Planerade arbeten vecka 46-47
För att förbättra nätet och förbereda inför kommande 5G-tjänster kommer vi att genomföra planerade arbeten under vecka 46-47. Detta ska inte behöva påverka dig som kund, men upplever du ändå tillfälliga problem med mobilsurf kan det bero på detta.
Har du en driftstörning och behöver ringa 112?
Ta ut simkortet. Har du e-sim stänger du tillfälligt av det.
För att stänga av e-sim i iPhone, gå till: Inställningar > Mobilnät
För att stänga av e-sim i Android, gå till: Inställningar > Nätverk och internet
Glöm inte att slå på ditt e-sim när du är klar med ditt 112-samtal.
Ring via bredbandet med wifi-samtal. Fungerar om du är uppkopplad via ett bredband. Detta är en funktion som du alltid kan ha påslagen.
Mer information finns här:
Ring via 112 appen. Du behöver ha mobilnätverk eller wifi för att kunna göra det. Fungerar inte mobilnätet kan du ringa via 112-appen om du är uppkopplad via ett bredband. Du kan ladda ner 112-appen här.
Har du hemtelefoni via bredbandet och det är en driftstörning på ditt bredband. Ring via mobiltelefonen istället.
Om dina problem inte beror på en driftstörning kan du använda någon av våra guider för att ta reda på vad som kan vara fel.
Problem med att surfa
Problem med sms eller mms i din mobiltelefon.
Är det bredband eller tv du har problem med? Kolla här