Lös det själv i Mitt Telenor

  • Faktura
  • Betalningsstatus
  • Abonnemang

Logga in

Har du mobilabonnemang? Ladda ner appen 

Vanliga frågor just nu

  • Du väljer själv hur du vill betala din faktura från oss. Här hittar du information om vilka betalsätt som finns, och hur du gör för att byta.

    Betalsätt för mobilabonnemang

    Betalsätt för tv- och bredbandsabonnemang

  • Har du fått en faktura med ett ovanligt eller högre belopp än normalt? Det kan bero på flera olika saker.

    Ny kund?

    • Första fakturan 
      Den första fakturan är oftast på ett högre belopp än de man får sedan. Läs mer om första mobilfakturan eller första bredbands-/tv-fakturan.
    • Trygg 48
      Mobilförsäkringen Trygg 48 är kostnadsfri de två första månaderna. Därefter kostar den 119 kr/månad (59 kr/månad för surfplatta).

    Kund sedan tidigare?

    • Har du gjort ändringar?
      Om du har gjort ändringar i ditt abonnemang kan det leda till ökade kostnader. Du som har mobilabonnemang kanske har ändrat surfmängd och du som har tv kanske har lagt till C-more.
    • Har du köpt en tjänst?
      En tjänst kan till exempel vara en film från Filmbutiken, ett Surfpaket för utlandsresan eller Spara oanvänd surf i 1 månad.

    Mobilabonnemang?

    • Har du bytt abonnemang?
      Byte till ett av våra nya abonnemang kan påverka din månadskostnad.
    • Har du sms:at till utlandet?
      Se priser för olika zoner.
    • Har du skickat betal-sms?
      Står det "Förmedlade tjänster" på fakturan? Det kan exempelvis vara betal-sms vid omröstningar.
    • Har du ett extra sim-kort för surf?
      Från och med 1 augusti 2018 kostar extra sim för surf 69 kronor i månaden mot tidigare 49 kronor per månad.
    • Har du betalat parkering med mobilen?
    • Har du köpt en app till din iPhone? 
      Om du har "Mobiltelefon" som betalningsalternativ i App Store kommer kostnaden för appen på fakturan.


    Undrar du över något som står på fakturan?

    Ta hjälp av vår fakturaförklarare.

    Hjälp att förstå mobilfakturan

    Hjälp att förstå tv-/bredbandsfakturan

  • Mitt Telenor ser du nya och gamla fakturor.

    I Mitt Telenor hittar du även

    • Betalstatus
    • När nästa faktura skickas ut
    • Hur du betalar (till exempel med autogiro eller e-faktura)

    Se alla funktioner i Mitt Telenor

    Mitt Telenor finns både här på webben, och som app för dig som har mobilabonnemang hos oss. 


    Kan du inte se dina fakturor i Mitt Telenor?

    Det beror förmodligen på att du inte har verifierat dig som ägare till ditt abonnemang. Följ vår steg för steg-guide för att få tillgång till dina fakturor.

    Har du e‑faktura?

    Då kan du även se dina fakturor i din internetbank. 

  • För att ta reda på om vi har mottagit betalningen av din faktura loggar du in i Mitt Telenor. Informationen du ser där är samma som vi har tillgång till. Vi kan alltså inte se om fakturan är betald innan du kan se det själv.

    I Mitt Telenor ser du dina fakturor uppdelade utifrån om de är obetalda eller betalda. Du som har mobilabonnemang kan även se dina kommande kostnader. 

    Mitt Telenor finns även som app för dig som har mobilabonnemang.


    Om det står ”Att betala” trots att du vet att du har betalat fakturan

    • Har du nyss betalat?
      Det kan ta någon vardag innan betalningen har registrerats i våra system. 
    • Har pengarna dragits från kontot?
      Om fakturan fortfarande ligger som obetald efter några dagar loggar du in på din bank och kollar om pengarna dragits från kontot eller att e-fakturan är godkänd.
    • Rätt betaluppgifter?
      Dubbelkolla att du angivit rätt OCR-nummer, bank- eller postgiro. Betaluppgifterna hittar du i Mitt Telenor.
    • Har du e‑faktura?
      Glöm inte att du måste godkänna betalningen i din internetbank för att den ska genomföras. 
    • Vad står det för förfallodatum?
      Kanske är den obetalda fakturan en ny faktura som inte ska vara betald ännu?
  • Det ser du i Mitt Telenor. Där hittar du dina fakturor och kan även se vilka fasta kostnader abonnemanget har. 

    Logga in i Mitt Telenor på webben

    Logga in i Mitt Telenor-appen

     

  • Den 15 maj 2018 gick Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet ihop till ett företag.

    Därför får du som var kund hos Bredbandsbolaget eller Glocalnet dina fakturor från Telenor istället. Din faktura ser ut precis som vanligt, förutom att Telenor står som avsändare.

  • Anledningen till att du som både har ett mobilabonnemang och bredband eller tv från oss får två separata fakturor från oss är att vi fortfarande har två olika fakturasystem efter sammanslagningen av Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet.

    Vår ambition är att i framtiden samla allt på en faktura.

  • Om du har ett abonnemang för mobiltelefoni eller mobilt bredband och vill ändra din fakturaadress är det smidigast att chatta med oss. Chatten ser du nere i högra hörnet när den är öppen. Du kan även ringa till oss på 020‑222 222

    Om du har ett abonnemang för bredband, tv eller hemtelefoni via bredband ändrar du din faktureringsadress i Mitt Telenor.

  • Om du har ett abonnemang för bredband, tv eller  hemtelefoni via bredband ser du alltid momsen på dina fakturor. 

    Har du ett abonnemang för mobiltelefoni och mobilt bredband och behöver se momsen på tidigare eller kommande fakturor? Då behöver du ringa oss på  020-222 222

  • Ditt kundnummer står på första sidan av din faktura. Fakturan hittar du i Mitt Telenor.

    Du som har mobilabonnemang kan även se ditt kundnummer under Abonnemang i vår app.


    För dig som har bredband eller tv från oss:
    Om du behöver ditt kundnummer för att skaffa e-faktura men ännu inte fått din första faktura från oss (där kundnumret står) – gör så här:

    Bredbandskund:
    1. Logga in i Mitt Telenor
    2. Under avsnittet Min översikt ser du dina abonnemang. Välj ditt bredbandsabonnemang.
    3. Välj Mina sidor för bredband och tv
    4. Välj Mina sidor
    5. Välj Ändra fakturauppgifter under avsnittet Mina fakturor. Under rubriken Kundnummer står ditt kundnummer.

    Tv-kund:
    1. Logga in i Mitt Telenor
    2. Under avsnittet Min översikt ser du dina abonnemang. Välj ditt tv-abonnemang.
    3. Välj Mina sidor
    4. Välj Ändra fakturauppgifter under avsnittet Mina fakturor. Under rubriken Kundnummer står ditt kundnummer.

  • I vissa länder inom EU/EES, till exempel i Spanien, tar man betalt för samtal till bland annat myndigheter och biluthyrningsfirmor (premiumsamtal).

    Så om du har varit i ett land där du ska kunna ringa utan extra kostnad men ändå fått en faktura på samtal ringda utomlands kan det vara anledningen.

Full kontroll

Byt till e-faktura

  • Kostnadsfritt
  • Finns i din internetbank
  • Du godkänner innan betalning


Läs mer om e-faktura

Smidigast

Byt till autogiro

  • Kostnadsfritt
  • Sms-avisering
  • Dras automatiskt på förfallodagen


Läs mer om autogiro