Är det något som är fel?

Här hittar du hjälp.

Driftstörning?

Så fort en driftstörning registreras i våra system ser du den på våra driftstörningssidor.

Problem med mobilen?

Vad är det som inte fungerar?

Att surfa med mobilen

Sms eller mms i iPhone

Sms eller mms i en Android-mobil

Vanliga frågor

  • Det gör du på vår Kontakta oss-sida. För att du ska få hjälp så snabbt som möjligt börjar du med att välja vilken produkt du vill ha hjälp med (till exempel bredband eller mobiltelefoni).

    Därefter får du välja vilken kategori ditt ärende gäller (till exempel faktura, abonnemang eller inställningar).

    I det tredje steget ber vi dig vara mer specifik, för att i det fjärde och sista steget kunna presentera svaret på din fråga eller information som gör att du kan lösa ditt problem själv. Du ser också telefonnumret till vår kundservice, och kan välja att gå vidare till ett mejlformulär, om du föredrar att skriva till oss.

  • Börja med att starta om mobilen. Fungerar inte det, ta då ut sim-kortet ur telefonen och ring 112 utan något sim-kort installerat.

  • Det är oförutsedda eller planerade händelser som stör nätet, och med andra ord gör att du får problem att ringa, surfa eller se på tv. Här kan du se om det är driftstörningar där du befinner dig.

  • Täckning är hur bra mottagen signalstyrka din mobil har. Om du har dålig täckning bryts samtal och det går långsamt att surfa. Här kan du läsa om vad som kan försämra täckningen.

  • Om du felanmäler dålig täckning till oss kommer vi att hjälpa dig och se vad vi kan göra så att din upplevelse möter dina förväntningar. Ser vi att något är fel så kommer vi självklart åtgärda det.

  • Om du har dålig täckning inomhus beror det troligtvis på att vi inte når ända fram på grund av tjocka väggar eller fönster. Prova från ett annat ställe i ditt hem.

    Lär dig mer om hur du förbättrar ditt wifi här.

  • Information om planerade förbättringsarbeten hittar du här.

  • Det kan vara kopplat till drifstörningar, platsen du befinner dig på, eller till och med bero på vilket väder det är.

    Se om vi har några drifstörningar just nu

    Läs mer om vad som påverkar mottagningen

    Om du har problem med att samtal bryts trots att det inte är någon driftstörning och mottagningförhållandena är goda, bör du starta om telefonen.

  • Reagerar din iPhone inte på knapptryckningar? Går det inte att starta den? Att tvinga fram en omstart kan lösa problemet. 

    Mer om din iPhone hittar du i vår mobilguide för Apple.

  • Om du byter till oss från en annan operatör och tar med dig ditt gamla nummer kan följande uppstå: Börjar du använda simkortet innan nummerflytten är genomförd får du ett tillfälligt nummer, vilket också är det som visas när du ringer upp. Det temporära numret registreras i din iPhone och fortsätter vara det som dyker upp på skärmen hos dem du ringer till, även efter nummerflytten. Men lugn, det är lätt att fixa!

    1. Gå till Inställningar.

    2. Välj Telefon.

    3. Välj Mitt nummer.

    4. Fyll i rätt nummer.

    Du kan inte ändra till vilket nummer du vill, det måste vara ditt korrekta nummer.

  • Bredbandet kopplar ner när datorn går i viloläge. Stäng av viloläget på din dator så är problemet löst.

    1. Börja med att starta om din enhet. Har du en iPhone kan du prova en hård omstart genom att hålla in både av-/på-knappen och hemknappen samtidigt tills äpplet börjar lysa på skärmen.
    2. Prova att använda sim-kortet i en annan mobil eller beställ ett nytt genom att ringa oss.

    Fungerar det fortfarande inte? Ring 020-222 222 så hjälper vi dig.

  • Från och med den 15 maj 2018 skickar vi inte längre nya telefonnummer till nummerupplysningstjänster per automatik. Det innebär att om du har ett abonnemang som är tecknat efter den 15 maj och vill att ditt nya nummer ska synas på till exempel hitta.se och Eniro måste du aktivt välja det.

    Så här gör om du har ett mobilabonnemang

    Logga in i appen Mitt Telenor och välj "Inställningar". Inaktivera tjänsten "Ej sökbart telefonnummer". 

    Så här gör du om du har hemtelefoni via bredband

    Logga in i Mitt Telenor Webb. Inaktivera tjänsten "Hemligt nummer".

  • Om du upplever att din telefon är långsammare än vanligt kan du prova att starta om den, det hjälper i många fall.

    Om du nyligen har gjort en programuppdatering kan det bero på buggar i operativsystemet. Gå in under Allmänt > Programuppdatering och kolla om det har kommit en ny version med buggfixar.

    Mer om din iPhone hittar du i vår mobilguide för Apple.