Verifiera dig som ägare av ditt abonnemang

Här går vi igenom hur du gör för att verifiera dig som ägare av ditt abonnemang på Mitt Telenor. När du har gjort det kan du se dina abonnemang och göra inställningar i dem.

Har du mobilabonnemang hos oss loggar du in med ditt mobilnummer och får då en verifieringskod på sms. När du har verifierat dig som ägare kan du sen i appen Mitt Telenor fördela surf, hantera föräldrakoll, se och betala fakturor.

Har du tv och/eller bredbandsabonnemang loggar du in och får då en verifieringskod skickad till din folkbokföringsadress. När du har verifierat dig som ägare kan du sen välja dina favoritkanaler och hantera tjänster som rör dina abonnemang.

  • Logga in i Mitt Telenor

    Har du mobilabonnemang hos oss loggar du in med ditt mobilnummer. Har du tv och/eller bredbandsabonnemang loggar du in med din e-postadress eller ett mobilnummer.

    Logga in i Mitt Telenor
    Om du redan är inloggad hoppar du över det här steget.

  • Klicka på knappen Verifiera dig

    Knappen hittar du en bit ner på sidan Min översikt. Hittar du inte knappen? Då har du redan verifierat dig.

  • Klicka på knappen Verifiera dig

  • Fyll i personnummer och välj Fortsätt

  • Välj hur du vill verifiera dig och klicka på Fortsätt

  • Verifiering klar eller kod skickas

    Mobil7.PNG

    Har du mobilabonnemang hos oss och har loggat in på Mitt Telenor med ditt mobilnummer är du nu verifierad som ägare av ditt abonnemang. I appen Mitt Telenor kan du nu fördela surf, hantera föräldrakoll, se och betala dina fakturor.

     epost8.png

    Har du loggat in med e-postadress och klickat på Beställ ser du denna ruta.

  • Fullfölj stegen i verifieringen

    Du kan verifiera dig genom BankID, sms-kod eller kod via brev. Vilka val du får upp beror på vilka tjänster du har hos oss. 

     

  • Skriv in verifieringskoden som står i brevet och klicka på Slutför.

    epost13.PNG

  • Klart! Nu kan du klicka på Stäng.

  • Klart!

    Nu kan du se dina abonnemang och göra inställningar i dem.

Löste det här ditt problem?

Ja! Nej, jag behöver mer hjälp.