Hjälp med inloggning

Krånglar det med inloggningen till Mitt Telenor? Här får du hjälp med de vanligaste problemen.

Längre ner på sidan hittar du felmeddelanden som kan dyka upp när du loggar in med ditt Telenor ID. Välj felmeddelande för att se vad du kan göra för att komma vidare. 

Hjälp om du inte kan logga in

  • Om det inte funkar att logga in med ditt mobilnummer så testa att logga in med din mejladress istället!

  • Då klickar du på "Glömt ditt lösenord?".

  • Har du bredband eller tv hos oss och försöker logga in i appen Mitt Telenor? Logga in i Mitt Telenor här på webben istället.

    Annars kan du prova att återställa dina uppgifter.

  • Då testar du dig fram! Fyll i de mejladresser som du kan ha ha använt – en i taget såklart. Den mejladress som koden kommer fram till är den som är kopplad till ditt konto. 

    • Börja med att kolla mappen för skräpmejl. Ligger mejlet inte där kan du testa att skicka koden igen.
    • Har du flera mejladresser? Kolla i så fall om mejlet har kommit till någon av dem. 
    • Funkar det fortfarande inte? Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig.
  • Du kan ändra mejladress genom att logga in i Manage Telenor ID. Mejladressen hittar du under Profile Information.

    Lyckas du inte med inloggningen? Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig. 

  • I appen kan du bara se mobilabonnemang, så det är därför du som har bredband och tv från oss inte kommer in. Logga in i Mitt Telenor här på webben istället, där hittar du allt om dina abonnemang!

Vanliga frågor om inloggning

  • Telenor ID är vår inloggningslösning, som används i alla 13 länder där Telenor finns. Telenor ID hette tidigare Connect ID och har nu blivit ännu smartare och säkrare.

    Vad är det som är så smart då? Jo, Telenor ID använder sig av engångslösenord, vilket innebär att du oftast inte behöver skriva in ett lösenord när du loggar in. Istället får du en kod via sms eller mejl. Telenor ID märker också om något är ovanligt med inloggningsförsöket. Säg att du plötsligt loggar in från ett annat land än du brukar. Då kommer det att läggas till ytterligare ett steg i inloggningen, så att vi verkligen kan vara säkra på att det är du som loggar in.

  • Mejlen med verifikations- och återställningskoder kommer från mejladressen notification@telenorid.com och avsändarnamnet som visas är Telenor ID.

    Sms:en kommer från Telenor ID.

    • För att bekräfta att det är du som äger ditt abonnemang behöver du BankID.
    • Får du ett felmeddelande om att du redan har verifierat/bekräftat? Ring oss på 020-222 222.
    • Om du får ett felmeddelande när du använder BankID så prova att starta om Mobilt BankID-appen. Du kan också vänta en stund och försöka igen lite senare. Funkar det inte då så ring oss på 020-222 222.
  • Dina inloggningsuppgifter är kopplade till ditt Telenor ID, och det är dem du använder för att logga in i till exempel Mitt Telenor eller Telenor Wifikontroll. Dina kontaktuppgifter är den mejladress och det nummer vi använder för att kontakta dig om vi har viktig information om ditt abonnemang.

    Du ser både dina inloggningsuppgifter och dina kontaktuppgifter i Mitt Telenor här på webben.

  • Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig!

  • Nej, du behöver inte ha ett mobilnummer från Telenor för att logga in i Mitt Telenor. Ditt nummer fungerar oavsett vilken operatör du har.

Felmeddelanden i Telenor ID