Detta kan du göra i Telenor Familj

Här visar vi dig vilka funktioner just du kan använda i Telenor Familj.

I en familj har alla sin egen roll, och samma sak gäller för vårt abonnemang Telenor Familj. Du som tecknade och därmed står på abonnemanget är ägare. Du kan lägga till fler personer till abonnemanget, och dessa blir medlemmar. Nedan ser du vilka funktioner du som ägare eller medlem kan använda i Telenor Familj. Logga in i Mitt Telenor (antingen här på webben eller i appen) för att se vilka användare som tillhör abonnemanget.

Lägg till nya användare till din familj

Genom att lägga till fler användare, d.v.s. medlemmar, till ditt abonnemang kan ni tillsammans dela på surfen. Vi kallar det att bilda familj. Ni kan vara upp till åtta stycken och ju fler ni är desto mer pengar sparar ni.

Här kan du läsa mer och lägga till användare till Telenor Familj

Föräldrakoll

Föräldrakoll är en kostnadsfri tjänst som ger dig kontroll över ditt barns mobilanvändande. Du som är ägare lägger enkelt till och hanterar Föräldrakoll i appen Mitt Telenor.

Läs mer om vad som ingår i tjänsten

Vanliga frågor

  • På samma sätt som vanligt. Men tänk på att 

    • Den surf du har sparat inte används förrän din ordinarie surf är slut.
    • Du kan behöva fördela surfen så att ni kan surfa för mer än ni brukar. Exempel: du har ett abonnemang på 30 GB och har satt surfgränser som gör att ni i familjen bara kan surfa upp 30 GB i månaden. Om du då har sparat surf så att du har 40 GB surf en månad, måste du fördela surfen så att ni kan utnyttja den surfen. 

    Mer om 'Spara oanvänd surf i 1 månad'

  • Du som har tjänsten 'Spara oanvänd surf i 1 månad' behöver inte göra någonting, men den sparade surfen används först när din ordinarie surf är slut. Om du inte använder all din ordinarie surf månaden efter att du har sparat den används den sparade surfen inte alls.