Inställningar i röstbrevlådan

Du kan använda dig av kortkommandon eller appen Mitt Telenor för att anpassa röstbrevlådan precis som du vill.


Så här gör du för att...

    För att komma igång med röstbrevlådan ringer du till 888.

    Vi rekommenderar att du ändrar till en personlig kod med 6-7 siffror som bara du har tillgång till, eftersom det har förekommit bedrägerier som utnyttjar den kod som alla röstbrevlådor har från början.   

    Ring 888 och följ instruktionerna. 

    För att lyssna av meddelanden ringer du till 888, eller till +46 708 222 888 om du ringer från en annan telefon än din egen. 

    Ring till 888 för att ändra kod. Detta fungerar inte om man är utanför Sverige. 

    Koden måste bestå av 7 siffror och får inte vara en enkel kombination (till exempel 1234567). Om du anger en kombination som anses vara för enkel får du ett meddelande som lyder ”Du har angett en otillåten sifferkombination, var vänlig ange en ny kod”.

    Om du inte har en kod till din röstbrevlåda, eller har glömt den du har, kan du ringa till 888 (fungerar bara i Sverige) och slå in fel kod två gånger. Följ därefter instruktionerna så får du en ny kod via sms. 

    Gå in i appen Mitt Telenor. Välj "Inställningar" och därefter "Röstbrevlåda och vidarekoppling". 

    Välj antal signaler som ska gå fram innan samtalet kopplas till röstbrevlådan. 

    • 2 signaler motsvarar 5 sekunder
    • 3 signaler motsvarar 10 sekunder
    • 4 signaler motsvarar 15 sekunder
    • 5 signaler motsvarar 20 sekunder 
    • 6 signaler motsvarar 25 sekunder 

    Gå in i appen Mitt Telenor. Välj "Inställningar" och därefter "Röstbrevlåda och vidarekoppling". Dra reglaget till höger så att "Aldrig" är markerat.

    Gå in i appen Mitt Telenor. Välj "Inställningar" och därefter "Röstbrevlåda och vidarekoppling". Välj efter hur många signaler du vill att samtalen ska kopplas vidare till röstbrevlådan. 

    Om du har ställt in ett visst antal dagar som röstbrevlådan ska vara avstängd och vill sätta på den tidigare så ringer du 888 och följer instruktionerna. 

    Gå in i appen Mitt Telenor. Välj "Inställningar" och därefter "Röstbrevlåda och vidarekoppling". Klicka i knappen "Vidarebefordra till annat telefonnummer" och fyll i det nummer som samtalen ska kopplas till. 

    Gå in i appen Mitt Telenor. Välj "Inställningar" och därefter "Röstbrevlåda och vidarekoppling". Klicka i knappen "Koppla till röstbrevlådan".

    Om du vill växla mellan två hälsningsmeddelanden (till exempel ett för när du är på jobbet och ett för när du inte är det) gör du så här. 

    Om du vill ändra språk i röstbrevlådan ber vi dig att kontakta kundservice.

Hittade du inte svaret på din fråga?


Kontakta kundservice. 


Öppet vardagar kl 8-18. Teknisk support för bredband, tv och hemtelefoni via bredband har dessutom öppet på vardagar kl 8-18 och på lördagar 10-17.

När du ringer oss behöver du identifiera dig med BankID eller personlig kod.