Fria samtal och sms
Dessutom - om ni väljer Telenor Familj ringer alla familjemedlemmar varandra fritt i hela världen utan extra kostnad. Ni kan prata hur länge ni vill, oavsett var ni är – i alltid minst 30 dagar och upp till 4 månader i sträck. Det är en trygghet som du kan förlita dig på. En trygghet som ger er frihet att upptäcka världen, tillsammans eller på olika håll.
Tänk på att detta inte gäller för satellitsamtal. Det vill säga befinner du dig uppe i luften eller till havs är det bättre att vänta tills du når land om du inte vill betala extra. Det gäller inte heller för sms.
Säkerhetspaket i alla abonnemang
Spärra skadliga sidor med Nätskydd
- Filter som blockerar webbsidor som kan innehålla virus, bedrägeriförsök eller skadlig programvara.
Få hjälp vid nätkränkningar med Nätsäker
- Rättsskydd och juridisk hjälp att stoppa oönskad bilddelning, falska profiler och digital mobbing.
- Kostnadsfri rådgivning, 5 timmar juristhjälp/år ingår
- Täcker rättegångskostnader vid rättstvister upp till 200 000 kr
- Täcker kostnad för psykologhjälp upp till 5 000 kr
- Täcker förlorad arbetsinkomst upp till 5 000 kr
Ta med surfen utomlands
Surfa som hemma i 39 länder
Ta med surfen på resan utan extra kostnad – förutom EU/EES ingår Turkiet, Andorra, USA, Schweiz, Storbritannien, Serbien, Montenegro, Thailand, Malaysia och Myanmar.
Har du något av abonnemangen från 5 GB upp till 20 GB kan du använda hela din surfmängd. Har du våra största abonnemang med obegränsad surf kan du använda 100 GB i alla 41 länderna. Och det är riktigt mycket.
Läs mer om roaming >
Frihet för familjen
Med Telenor Familj ringer alla familjemedlemmar varandra utan extra kostnad. Ni kan prata hur länge ni vill, oavsett var ni är i världen – så mycket som 30 dagar i sträck. Det är en trygghet som du kan förlita dig på. En trygghet som ger er frihet att upptäcka världen, tillsammans eller på olika håll.
Tänk på att detta inte gäller för satellitsamtal. Det vill säga befinner du dig uppe i luften eller till havs är det bättre att vänta tills du når land om du inte vill betala extra. Det gäller inte heller för sms.
Hjälp att handla eller jämföra abonnemang?
Ring oss på 0200-114 115
Du kan också chatta genom att klicka på ikonen i nedre högra hörnet.
Hjälp med ditt köp eller att jämföra abonnemang?
Chatta med oss genom att trycka på ikonen i nedre högra hörnet! Du kan även jämföra våra mobilabonnemang här på webben.
Vanliga frågor
-
Om du vill teckna ett nytt mobilabonnemang tillsammans med en ny mobiltelefon går du in på Mobiler. Börja med att välja telefon. Därefter kommer du till en sida där du väljer vilket abonnemang du vill teckna.
Om du bara vill teckna ett nytt mobilabonnemang går du in på Abonnemang. Välj hur mycket surf du vill ha varje månad.
-
Börja med att välj det abonnemang du vill ha. Du får då frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör. Välj det så fixar vi resten!
Bra att veta:- För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
- Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
- Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.
- I Mitt Telenor här på webben kan du se när porteringen kommer att ske.
-
Du byter abonnemang (surfmängd) enkelt i Mitt Telenor här på webben eller i appen. Du kan också självklart kontakta oss.
Mer om att byta abonnemang -
-
Du som äger abonnemanget kan enkelt beställa e-sim själv i Mitt Telenor. Om du inte äger abonnemanget får du be ägaren att beställa åt dig.
Tips! Ta först reda på om din mobil kan ha e-sim. Läs om vilka enheter som stödjer e-sim -
Telenor Familj är vårt familjeabonnemang som kan delas av upp till 8 personer.
Så här funkar det:
- Alla som delar familjeabonnemang får ett eget nummer.
- Ni kan dela på vilket abonnemang som helst, från lägsta surfmängden till Obegränsat.
- Ni fördelar surfmängden som ingår i abonnemanget som ni själva vill. Väljer ni abonnemanget Obegränsat får alla obegränsad surf.
- Allt samlas på en faktura som skickas till den som tecknat huvudabonnemanget.
-
För att kunna använda 5G så krävs att du har en mobil, ett abonnemang och tillgång till ett nät som alla stödjer 5G. Så om du har ett mobilabonnemang som är redo för 5G innebär det att du har en av tre förutsättningar klara!
På telenor.se/5g kan du läsa mer om vad som behövs, hur vi arbetar med 5G och hur täckningen kommer att bli. -
Det ser du genom att logga in i Mitt Telenor. Där hittar du dina avtal. Mitt Telenor finns både här på webben och som app.
-
Vill du byta ansvarig person som står ansvarig för alla mobilnummer kopplade till ditt Telenor Familj-konto? Inga problem. Kontakta oss så hjälper vi dig.
Bra att känna till: När du byter betalningsansvarig så följer alla avbetalningar och enheter som är kopplade till mobilnumret med. -
Det enda du behöver göra för att aktivera ditt sim-kort är att stoppa in det i din mobil eller surfplatta.
-
Det beror på vad du har för mobil och om du äger abonnemanget eller inte.
Allt om att aktivera e-sim -
Allt om hur det funkar att uppgradera mobilen hittar du här
Obegränsat Plus
Vill du ha ett abonnemang som ger dig säkerhet och skydd på nätet?
Då ska du skaffa Obegränsat Plus - vårt säkraste abonnemang med extra allt.
Med Obegränsat Plus har du skydd och försäkring vid
digitala intrång och id-kapning, skärmförsäkring och förtur hos kundservice.
Nätsäker Plus
Utökad ekonomisk ersättning vid digitala intrång och id-kapning samt gratis juridisk rådgiving och rättsskydd som täcker kostnader och förlorad inkomst vid rättstvister.
Obegränsad surf
Med nya Obegränsat Plus kan du och alla du samlar i samma abonnemang njuta av obegränsad surf. Ni får Sveriges bästa täckning och är redo för svindlade snabb 5G-uppkoppling.
Först i kön
Har du några frågor om ditt mobilabonnemang? Ditt samtal prioriteras automatiskt när du ringer kundservice och du får hjälp och svar på dina frågor lite snabbare.
Skärmförsäkring
Med skärmförsäkring lagar du en trasig eller sprucken skärm snabbt och enkelt. Du betalar bara självrisken, vi står för resten. Gäller endast vid köp av ny telefon.
Priser och villkor
Våra abonnemang för privatkunder inkluderar samtal och meddelanden från annat EU/EES-land till svenska telefonnummer samt lokala nummer inom besökt EU/EES-land.
Surfen kan även användas vid tillfällig vistelse i USA, Andorra, Turkiet, Schweiz, Serbien, Storbritannien (inkl. Gibraltar) Montenegro, EU/EES, Thailand, Malaysia och Myanmar (Burma) utan extra kostnad (för Obegränsat max 100 GB/mån). Här kan du läsa mer om vad som gäller vid långvarig vistelse i EU/EES.
Gäller ej samtal från Sverige till utlandet, samt samtal med särskild taxa. För övriga samtal, se prislista här under.
Prislista mobilabonnemang
Prislista utomlands
Allmänna villkor
Förköpsinformation
Vi har sammanfattat allt som gäller för våra mobilabonnemang på en sida. Smidigt!
Till förköpsinformationen(öppnas i ny flik)