Mitt Telenor

Här får du full koll på dina abonnemang och fakturor. 

 Se dina fakturor och betalstatus

 Fördela surfen mellan familjemedlemmar

 Ändra favoritkanaler och streamingtjänst

Har du inget konto? Eller har du ett gammalt konto, skapat före den 15 maj 2018? Skapa nytt konto

Vanliga frågor om Mitt Telenor

  • Det beror på vilken typ av tjänster du köper från oss och, om du har Telenor Familj, vilken medlemsprofil du har.

    För dig med mobilabonnemang och/eller mobilt bredband

    I appen Mitt Telenor kan du göra samma saker som tidigare, men tänk på att du som har Telenor Familj behöver stå som "Ägare" av abonnemanget för att få tillgång till inställningar som att till exempel fördela surf. Ägare blir du genom att verifiera dig som ägare

    När du loggar in på Mitt Telenor här på webben kanske du märker av att vissa inställningar och information som fanns på Mina sidor tidigare inte finns kvar. Vi håller nämligen på att bygga om, och kommer att lägga till fler funktioner och mer information allt eftersom.

    För dig med tv-, bredband- eller hemtelefoni via bredband

    När du har loggat in på Mitt Telenor kan du göra samma saker som tidigare genom att klicka på ”Mina sidor för bredband & tv”. Tänk på att du som står som fakturamottagare för abonnemanget behöver verifiera dig som ägare av ditt abonnemang för att få tillgång till inställningarna (som ändra adress etc). 

  • Nej, du behöver inte ha ett mobilnummer från Telenor för att logga in i Mitt Telenor. Ditt nummer fungerar oavsett vilken operatör du har.

  • Mitt Telenor ser du nya och gamla fakturor.

    I Mitt Telenor hittar du även

    • Betalstatus
    • När nästa faktura skickas ut
    • Hur du betalar (till exempel med autogiro eller e-faktura)

    Se alla funktioner i Mitt Telenor

    Mitt Telenor finns både här på webben, och som app för dig som har mobilabonnemang hos oss. 


    Kan du inte se dina fakturor i Mitt Telenor?

    Det beror förmodligen på att du inte har verifierat dig som ägare till ditt abonnemang. Följ vår steg för steg-guide för att få tillgång till dina fakturor.

    Har du e‑faktura?

    Då kan du även se dina fakturor i din internetbank. 

  • I och med att dataskyddsförordningen GDPR trädde i kraft förra året införde vi en säkrare inloggningslösning.

    Det innebär att du, för att få tillgång till alla funktioner och tjänster som är kopplade till ett visst abonnemang, måste verifierar att det är du som äger det.  

    Mer om att verifiera sitt ägarskap

  • Så här gör du:

    • Logga in på Mitt Telenor
    • Gå in under Mina inställningar
    • Gå in under Samtycke
    • Använd reglagen för att ge oss din tillåtelse
    • Om du vill ändra inställningarna går du bara in och ändrar med reglagen.
  • Du ser din bindningstid genom att logga in i Mitt Telenor. 

    1. Först ser du alla dina abonnemang
    2. Klicka på Mina sidor för bredband & tv på ditt bredbandsabonnemang
    3. Klicka på Mina tjänster
    4. Klicka på Bredband
    5. Nu ser du din bindningstid
  • Om du har ett abonnemang för mobiltelefoni eller mobilt bredband och vill ändra din fakturaadress är det smidigast att chatta med oss. Chatten ser du nere i högra hörnet när den är öppen. Du kan även ringa till oss på 020‑222 222

    Om du har ett abonnemang för bredband, tv eller hemtelefoni via bredband ändrar du din faktureringsadress i Mitt Telenor.

  • Kolla så att mejlet inte har hamnat i mappen för skräppost. Hittar du det inte där eller i någon annan mapp så trigga ett nytt mejl genom att klicka på Glömt lösenord igen. Var noga med att fylla i rätt mejladress.

Det här kan du göra i Mitt Telenor

 Se ditt abonnemang och vad som ingår i det

 Se dina fakturor samt betalningsstatus

 Se eventuell bindningstid

 Ändra kontaktuppgifter

Utöver detta finns det mycket annat du kan göra beroende på vilken tjänst du har hos oss. Du som har mobiltelefoni med familjeabonnemang kan till exempel fördela surfen. Du som har tv från oss kan ändra dina favoritkanaler.