Så här fungerar din första faktura

För dig som har tv, fast bredband eller hemtelefoni via bredband

Den första fakturan du får från oss är alltid högre än de fakturor du får i fortsättningen. Det beror på att du alltid betalar för ditt eller dina abonnemang i förskott.

Exempel på en första faktura:

TNSE_WebL_Fixed_FirstInvoice@3x.png
  1. Den 16 mars köper du ett nytt bredbandsabonnemang.
  2. Den 7 april får du din första faktura från oss. Den innehåller kostnader från halva mars, hela april och hela maj som du betalar i förskott. Den ska betalas i slutet av april.

Sedan betalar du för en månad i taget

Efter den första fakturan betalar du bara för en månad i taget. Sedan fortsätter du att betala samma summa varje månad såvida du inte ändrar något i ditt abonnemang eller köper eller använder tjänster som kostar pengar. Det kan röra sig om telefonsamtal eller att du hyr filmer i Filmbutiken.

Byt betalsätt

Om du vill ha ett betalsätt utan fakturaavgift behöver du byta till autogiro eller e-faktura.

Så byter du till autogiro.

Jag vill byta till e-faktura.

 

Fler frågor?

Kanske undrar du hur man enklast ser sin faktura eller vet om den är betald? Det och mycket annat har vi sammanställt.

Fler frågor och svar om första fakturan.

 

 

Hittade du inte svaret på din fråga?


Kontakta kundservice. 


Öppet vardagar kl 8-18. Teknisk support för bredband, tv och hemtelefoni via bredband har dessutom öppet på vardagar kl 8-18 och på lördagar 10-17.

När du ringer oss behöver du identifiera dig med BankID eller personlig kod.