E-faktura
Så här skaffar du e‑faktura
1. Logga in i din internetbank
Börja med att logga in på din internetbank. För att göra det enklare för dig har vi samlat länkar till de vanligaste bankerna här nedanför.
Har du ingen internetbank? Kontakta din bank så kan de hjälpa dig.
2. Sök upp stället där du lägger till mottagare för e-faktura
Förmodligen finns den under en rubrik som heter något i stil med "Betalningar".
3. Ange våra och dina uppgifter
Följ instruktionerna hos din bank och ange de uppgifter de efterfrågar.
Betalningsmottagare: Telenor Sverige AB
Bankgironummer: 5572-4959
Du kan också välja att söka upp betalningsmottagare.
4. Signera
Har du inte BankID? Då kan du använda din bankdosa istället. Läs mer
Efter signeringen är du klar med din del!
Tänk bara på att du inte kan se e-fakturan i banken förrän vi har skickat den, vilket sker en gång varje månad. Du kan se vilket datum vi skickar den i Mitt Telenor.
Bra att veta om e-faktura
- Använd din internetbank
Det är hos din bank du väljer om du vill betala med e‑faktura, vi på Telenor kan inte hjälpa dig med det. Tänk på att du måste vara ansluten till bankens tjänst för internetbetalning. - Har du både mobiltelefoni och bredband eller tv hos oss?
I så fall har du två kundnummer och får två fakturor, vilket innebär att du måste ansöka om e-faktura för båda, om det är det du vill ha. - Det kan hända att du får en pappersfaktura ändå
Beroende på när du skaffar e-faktura kan det bli så att en pappersfaktura skickas ut innan ditt medgivande om e-faktura har hanteras av banken.
Vanliga frågor om e-faktura
- Hur ser jag att min ansökan om autogiro/e-faktura gått igenom?
- Hur gör jag för att skaffa autogiro/e-faktura om jag inte har BankID?
- Varför kan jag inte se mina fakturor i Mitt Telenor?
- Kan jag byta betaldatum på min faktura?
Hittade du inte svaret på din fråga?
Kontakta kundservice.
Öppet vardagar kl 8-18. Teknisk support för bredband, tv och hemtelefoni via bredband har dessutom öppet på vardagar kl 8-18 och på lördagar 10-17.
När du ringer oss behöver du identifiera dig med BankID eller personlig kod.