Hemnummer i mobilen

Med hemnummer i mobilen ringer dina vänner till dig för samma pris som till andra fastnätsnummer, skillnaden är att samtalen går direkt till din mobil.

Med hemnummer i mobilen får du två nummer i mobilen, ett fastnätsnummer och ett mobilnummer. Du kan besvara alla din samtal i mobilen och du väljer själv vilket nummer som ska synas när du ringer. 

Tjänsten är kopplad till och använder abonnemangets surf, sms, mms och samtal, och det är mobilabonnemangets prislista och villkor som gäller.

Har du ett fastnätsnummer hos en annan operatör kan du givetvis behålla ditt telefonnummer. För att flytta ett nummer till oss måste det vara ägaren av numret hos den andra operatör som beställer överflyttningen. Behöver du ett nytt nummer får du ett fastnätsnummer från Telenor.

Kontakta kundservice för att flytta in ett befintligt nummer i mobilen. 

Beställ hemnummer i mobilen

Du beställer hemnummer i mobil genom att kontakta kundservice. 

Beställer du tjänsten hemnummer i mobilen får du två telefonnummer på samma simkort.

Tjänsten hemnummer i mobilen fungerar inte om du har kontantkort. 

Ställ in vilket nummer som ska synas

Du ställer själv in vilket nummer som ska visas när du ringer ut genom att ringa talsvar på 825 från din mobil. Mobilnumret är förvalt från start.

Har du valt hemligt nummer på abonnemanget så är även fastnätsnumret hemligt.

Har du valt sökbart nummer på abonnemanget så är även fastnätsnummer sökbart.

Kostnad 

Hemnummer i mobilen kostar endast 50 kronor i månaden, och faktureras på din vanliga mobilfaktura. Du avslutar tjänsten genom att ringa oss, och det är  ingen uppsägningstid på tjänsten hemnummer i mobilen.