Retur av utrustning
- Det första som händer efter att du har sagt upp ditt abonnemang är att du får ett avslutningsbrev från oss. I brevet står vad som gäller för retur av din utrustning. Har du sagt upp både bredband och tv kan du skicka all utrustning i samma paket.
- Vi rekommenderar att du kollar om du hittar utrustningen du har hemma i listan över utrustning som ska returneras nedan. Det kan nämligen vara så att du inte behöver skicka tillbaka den, trots att det står så i brevet.
- Därefter skickar du in utrustningen till oss. Se checklistan här nedanför!
- Vi tar hand om utrustningen när den kommer fram till oss. Vi skickar ett sms till dig och bekräftar att vi har tagit emot den.
Checklista för ditt paket
- Packa utrustningen ordentligt så att den inte skadas. Om den fungerar bra ska den komma till användning hos någon annan av våra kunder senare. Glöm inte att skicka med tillhörande kablar, strömadaptrar, fjärrkontroller samt eventuellt tv-kort.
- Om du använder originalkartongen för att skicka tillbaka utrustningen, se till att den gamla adresslappen täcks helt.
- För att skapa en retursedel och skicka tillbaka din utrustning kostnadsfritt, klicka här.
- Vill du inte skapa en retursedel via länken ovan ska du skicka ditt paket till Telenor Sverige AB, c/o PostNord TPL AB, 341 06 Ljungby
- Utrustningen måste skickas tillbaka som ett företagspaket. Ditt Postnord-ombud hjälper dig med det.
- Be om försändelse-ID, så att du kan spåra paketet om det skulle behövas.
Utrustning som ska returneras
Här listar vi alla routrar och tv-boxar som vi vill ha i retur. Modellnamnet hittar du på undersidan av routern/boxen.
Routrar
- Telenor wifi-router i4882
- Technicolor TG784n
- Technicolor TG789vac
- Technicolor TG799vac
Tv-boxar
- Arris 2853
- Humax CDIG 2000
- Humax CDIG 1000C
- Telenor Mediahubb
- Telenor Tv-hubb
Finns inte din utrustning med i listan?
Om din router eller tv-box inte finns med i listan här ovanför och det i ditt avslutningsbrev står att vi kommer att ta ut 0 kr i avgift om du inte returnerar den, så behöver du inte göra det.
Lämna utrustningen till en återvinningscentral istället, så kan den – eller åtminstone delar av den – komma till nytta igen. Har du ingen återvinningscentral i närheten? Eller är du det minsta osäker på om du ska returnera den? Skicka den då till oss, så ser vi till att den antingen (beroende på vilket skick den är i) går till en annan kund eller återvinns.
Tips! Utrustningen ska återvinnas som elavfall. Kolla med din kommun var du kan lämna in den. Om du bor i lägenhet kan din hyresvärd eller bostadsrättsförening ha kärl för återvinning av elavfall.
Vanliga frågor och svar
- Hur vet jag om ni tagit emot min retur?
- Jag har flera tv-boxar/routrar hemma, vilken ska jag skicka tillbaka?
- Varför står det olika i avslutningsbrevet och här om att skicka tillbaka utrustning?
- Jag har fått en påminnelse trots att jag har skickat in, varför?
- Jag har fått en påminnelse trots att ni sa att jag inte behövde returnera.
- Vad händer om jag inte skickar in utrustningen?
- Jag har köpt en inspelningsbar box, måste jag returnera den?
Hittade du inte svaret på din fråga?
Kontakta kundservice.
Öppet vardagar kl 8-18. Teknisk support för bredband, tv och hemtelefoni via bredband har dessutom öppet på vardagar kl 8-18 och på lördagar 10-17.
När du ringer oss behöver du identifiera dig med BankID eller personlig kod.