Testa fritt i två månader!
När du köper en mobil eller surfplatta får du testa mobilförsäkringen Trygg 48 fritt i två månader. Under prövotiden får du ett sms där du kan avaktivera försäkringen. Vill du behålla den gör du ingenting och kostnaden läggs på din faktura. Trygg 48 kostar 59 kr/mån för surfplatta och 149 kr/mån för mobil.
Trygg 48 gäller i hela världen
Trygg 48 gäller i hela världen. Tappar du bort eller blir bestulen på din mobil skickar vi en ersättningsmobil till det land där du befinner dig. Tänk på att du måste polisanmäla stölden i det land du befinner dig i. Du kan få betala tull och skatt om du befinner dig i ett land utanför EU, det är tyvärr inget vi kan påverka, men vi kan alltid se till att du får en ersättningsmobil.
Har du frågor om en pågående skadeanmälan? Ring 08-420 038 99
Vanliga frågor
-
Har du sett att det står Trygg 48 på din faktura? Trygg 48 är vår försäkring som garanterar att du får en utbytesmobil eller -surfplatta inom 48 timmar (vardagar) från det att din skadeanmälan är registrerad och komplett. Längre tid ska det inte behöva ta att få igång sitt mobila liv igen. Blir din mobil stulen under din semester inom EU/EES skickar vi en ny utbytesenhet till dig så fort din skadeanmälan är registrerad och komplett.
Trygg 48 kostar inget de första två månaderna, sedan kostar det 149 kr/mån för mobiler och 59 kr/mån för surfplattor. Under prövotiden får du ett sms där du kan avaktivera Trygg 48. Är du nöjd så gör du ingenting. Den bindningsfria försäkringen löper på och kostnaden läggs på din faktura.Här hittar du försäkringsvillkor för Trygg 48
Här hittar du försäkringsvillkor för dig som tecknat Trygg 48 innan 2019-07-01.
Du kan läsa mer om förköpsinformation för Trygg 48 nedan:
Förköpsinformation Trygg 48.pdf
Vill du avsluta Trygg 48? Så här gör du.
-
Självrisken är 950 kr för mobiler och 500 kr för surfplattor. Använder du försäkringen två gånger eller fler inom 18 månader höjs självrisken med 1000 kr. Allt står i dina villkor.
-
Nej, tillbehör täcks inte av Trygg 48.
-
Om du har fått en skada på din mobil eller surfplatta som inte täcks av försäkringen Trygg 48 eller Skärmförsäkring kan du starta ett serviceärende.
-
Det beror på vad som har hänt.
Om mobilen är försvunnen (stulen eller tappad)
Om mobilen är skadad
Om du har Trygg 48
Du som har försäkringen Trygg 48 kan få en ny mobil skickad till dig även utomlands. Om du befinner dig inom EU är den enda kostnaden som tillkommer (utöver självrisken) fraktavgiften på 249 kr. Befinner du dig utanför EU tillkommer även eventuell tull. Tänk på att det är viktigt att du anger rätt adress då vi annars inte kan ansvara för att du får din mobil.Om du har skärmförsäkring
Skärmförsäkring gäller oavsett var i världen du befinner dig. Du står dock själv för returkostnaden. Var noga med att ange korrekt returadress. -
Du kan avsluta tjänsten Trygg 48 i appen Mitt Telenor och Mitt Telenor på webben.
Mitt Telenor app: Klicka på inställningar, välj den person som har Trygg 48 kopplat till sin mobil, sedan kan du avsluta Trygg 48 under "Betaltjänster".
Mitt Telenor web: Börja med att välja mobilabonnemanget. Välj sedan den person som har mobilen med Trygg 48. Välj Inställningar - betaltjänster och sedan Betaltjänster. Under Betaltjänster kan du sedan avsluta Trygg48.