Säga upp abonnemang
Om du funderar på eller har bestämt dig för att avsluta ditt företagsabonnemang så vill vi att det ska vara enkelt för dig att göra detta. Läs mer här om hur du går tillväga.
Så avslutar du ditt abonnemang
Du avslutar ditt abonnemang genom att kontakta kundservice via chatt eller telefon. Tänk på att det bara är firmatecknaren för företaget eller en fullmaktstagare som kan göra ändringar och avsluta abonnemang.
Vanliga frågor
-
Bindningstid
Du kan enkelt se ett abonnemangs bindningstid i Mitt Företag.- Logga in på Mitt Företag.
- Gå till Hantera abonnemang > Abonnemang och användare.
- Klicka på namnet för abonnemanget i listan.
- Du hittar bindningstiden för abonnemanget under Abonnemangsuppgifter i fliken Översikt.
Uppsägningstid
Uppsägningstiden för ett abonnemang är i de flesta fall tre månader. -
Överlåtelse gör du om du vill flytta betalningsansvaret för ett abonnemang från ett företag till ett annat företag. Läs mer om överlåtelse
Vill du flytta ett nummer mellan företag och privatperson, så här gör du. -
Vill du flytta ett telefonnummer till eller från Telenor kan du göra en portering, även en så kallad nummerflytt.
Om du vill flytta ditt mobilnummer från Telenor till en annan operatör behöver du först se över din bindningstid. Om du inte har någon bindningstid kvar kan din nya operatör hjälpa dig med flytten. Har du bindningstid kvar kan du istället kontakta oss på 020-222 222 så ordnar vi med slutfakturan. -
Ja, om du har bindningstid kvar så kan du byta till ett företagsabonnemang med likvärdig eller högre månadsavgift. När du byter abonnemang så följer bindningstiden med från det gamla abonnemanget till ditt nya.
Kontakta oss om du vill byta ditt företagsabonnemang.