Kontakta kundtjänst

Här kan du som företagskund enkelt hitta rätt sätt att få hjälp – välj att chatta, ringa eller boka en tid med oss.

Tips! Du vet väl att du enkelt kan sköta dina ärenden själv i Mitt Företag – fyll på surf, se koder, hantera abonnemang, sim-kort, fakturor och tjänster. Längre ner på den här sidan hittar du dessutom vanliga frågor, svar och guider. Till vanliga frågor och guider >

Tänk på att det bara är företagets firmateckare, kontaktperson eller person med fullmakt
som kan ta del av information och göra ändringar. Ha gärna ditt BankID tillgängligt.

  

Chatta med oss

Få snabb hjälp med ditt ärende via vår företagschatt. Klicka på knappen nedan för att chatta med en av våra experter. Våra öppettider är vardagar kl. 8-18, helgdagar, stängt.

Ring oss

Från din Telenormobil: 222
Från annan telefon: 020-222 222
Från utlandet: +46 (0)708 222 222
Våra öppettider är vardagar kl. 8-18, helgdagar, stängt.

Boka tid

Du kan även boka tid för att få personlig hjälp med ditt ärende. Våra experter är redo att svara på frågor som rör ditt abonnemang, tjänster och mycket mer.
Du kan boka tid vardagar kl. 10-16.

Övriga kontaktuppgifter

  

Vanliga frågor och guider på webben


Hitta svar på vanliga frågor och få tillgång till guider om abonnemang, tjänster, inställningar, användning utomlands, Telenor One X växel och mycket mer under Kundservice här på vår webb.

Telenor One X växel

Här hittar du guider och information för att snabbt komma igång med vår mobilapp, webbgränssnitt och One X Softphone. Logga in med Telenor ID för säker åtkomst till alla funktioner.

Abonnemang & sim-kort

Här finns allt du behöver för din jobbmobil – vi hjälper dig med abonnemang, sim-kort, mobilguider, tjänster, prisinformation och blanketter. Få snabb hjälp med alla dina frågor.

Faktura & betalning

Här hittar du information om företagsfakturor och betalning. Läs om första fakturan, tilläggstjänster, faktureringsmetoder samt våra bank- och plusgirouppgifter och mycket mer.

Frågor och svar

  • Gör så här för att skapa ett Telenor ID och koppla ditt mobilnummer:

    1. Gå till Mitt Företag (https://mittforetag.telenor.se/login) och klicka på Skapa konto.
    2. Klicka på Skapa konto med Telenor ID.
    3. Klicka på Skapa ett Telenor ID konto.
    4. Ange din mejladress.
    5. Välj ett lösenord och upprepa.
    6. Godkänn villkoren och välj Fortsätt.
    7. Ett mail har skickats till den angivna e-postadressen, klicka på Tillbaka.
    8. Bekräfta ditt konto genom att klicka på Bekräfta i det mail som skickats till din e-postadress – tänk på att kolla i skräpposten om du inte fått det.
    9. Ditt nya Telenor ID-konto är nu skapat och bekräftat. Nästa steg är att koppla ditt mobilnummer.
    10. Klicka på Fortsätt till din sida och logga in genom att ange ditt användarnamn (e-postadress) och lösenord.
    11. Ange engångskoden som har skickats till din e-postadress.
    12. När du är inloggad hamnar du på sidan "Kom igång med Mitt Företag". Ange ditt mobilnummer för ditt abonnemang i rutan med texten Lägg till ditt abonnemang och följ sedan instruktionerna.
    13. Klart! Nu har du kopplat ditt abonnemang och mobilnummer till ditt Telenor ID-konto.
      Om du ska använda Telenor One X växel app eller webb:
      Gå tillbaka till Telenor One X växel och logga in.
  • Den första fakturan kan vara högre än kommande fakturor eftersom våra fasta avgifter betalas i förskott. Dessutom startar abonnemanget oftast inte i samband med våra faktureringsperioder, vilket gör att din första faktura inkluderar avgifter både för innevarande och kommande period.

    Läs mer om första fakturan här.

  • Välj att betala dina företagsfakturor via autogiro och e-faktura istället så slipper du betala fakturaavgiften för pappersfaktura.

    Du kan även välja att få fakturan som en PDF-fil i Mitt Företag istället för en pappersfaktura via post. Tjänsten PDF-faktura är kostnadsfri och ingen fakturaavgift debiteras. Du beställer tjänsten via Mitt Företag.

    Så beställer du PDF-faktura i Mitt Företag

  • Om surfen på ditt abonnemang börjar ta slut eller om du kommer behöva mer surf en månad kan du fylla på med extra surf för ett fast pris.

    Du kan välja att betala med Swish, kontokort eller skicka ett sms och betala via företagets faktura.

    Köp extra surf här

  • När du vill aktivera ditt sim-kort gör du det genom att sätta det i din mobil, modem, router, surfplatta eller dator. Sim-kortet aktiveras automatiskt när det placeras i sim-kortsfacket i din enhet. Läs mer om aktivering av sim-kort.

  • Du kan se aktuell information om eventuella driftstörningar under Driftinformation. Där får du en översikt över geografiskt omfattande problem och mindre, lokala driftstörningar.

    Se driftinformation

  • Om du har problem med dålig eller ingen täckning kan du först prova följande saker:

    Har du fortfarande problem? Kontakta kundservice på 020-222 222 så hjälper vi dig.

  • Med pin-kod menar vi koden som skyddar sim-kortet, den koden är densamma även om du flyttar sim-kortet till en ny telefon. Pin-koden är alltid 4 siffror.

    Koden som finns på din mobil eller surfplatta kallas låskod och ändras i enhetens inställningar. Den koden måste man slå in även om man inte har något sim-kort i mobilen. På vissa enheter kan låskoden ersättas med ett fingeravtryck, Face-ID  eller att du svajpar i ett visst mönster.

    Du kan ha både pin-kod och låskod på din mobil. 

  • Här hittar du våra priser i utlandet.

  • Här ser du vilka länder som ingår i zonen EU/EES.

    Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Island, Italien, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Österrike.

    Specifika regioner och mikrostater som vi inkluderar inom EU/EES:

    • Kanarieöarna, Ceuta, Melilla (Spanien)
    • Svalbard (Norge)
    • Åland (Finland)
    • Franska Västindien (Desirade, Franska Guyana, Guadeloupe, Les Saintes, Marie-Galante, Martinique, Saint Barthelemy, Saint Martin), Mayotte, Réunion, (Frankrike)
    • Madeira, Azorerna (Portugal)
    • San Marino
    • Vatikanstaten


    Exempel på regioner och länder som inte inkluderas inom EU/EES:

    • Andorra, Gibraltar, Guernsey, Jersey, Isle of Man, Monaco, Storbritannien.
    • Norra Cypern, dvs. den turkiska delen av Cypern.

    Se priser för att ringa, surfa och skicka meddelanden inom EU/EES

  • Överlåtelseblankett används när du vill flytta betalningsansvaret för ett abonnemang från ett företag till ett annat företag. Vilken blankett du ska välja beror på om du ska överlåta ett eller flera abonnemang. Till överlåtelseblanketter

    Vill du flytta ett mobilnummer mellan ett företag och en privatperson, läs mer här.

  • Ja, du kan beställa e-sim till ditt abonnemang om din mobil eller surfplatta stödjer det.

    Beställ och aktivera e-sim för mobil och surfplatta

  • Om ett sim-kort har slutat att fungera, behöver ersättas eller uppgraderas kan du som administratör snabbt och enkelt beställa ett nytt via Mitt Företag. Det gamla sim-kortet är aktivt ända fram tills att det nya sim-kortet är aktiverat.

    Läs mer om hur du aktiverar sim-kort

    Beställ och aktivera e-sim för mobil och surfplatta

  • Din pukkod hittar du i Mitt Företag. Du kan även få den hemskickad via post om du kontaktar kundservice.

    Du kan också sms:a puk till nummer 222.