Beställ och aktivera e-sim för mobil och surfplatta
Följ den här guiden om du vill beställa och aktivera e-sim i din mobil eller surfplatta.
Förutsättningar för e-sim
Mobilen eller surfplattan måste ha stöd för e-sim samt vara uppkopplad mot internet via wifi eller mobilnätet.
Så här beställer du e-sim till mobil eller surfplatta
Kontakta oss
- Beställ ditt e-sim genom att ringa oss på 020-222 222, chatta eller besök din närmaste Telenorbutik.
- Inom ett par dagar skickar vi ett brev till dig med en QR-kod som du använder för att aktivera e-sim i din mobil eller surfplatta.
Mitt Företag
- Har du ett administratörkonto kan du själv byta till e-sim via Mitt Företag. Du väljer det sim-kort som du vill byta och sedan får du tillgång till QR-koden som behövs för att aktivera e-sim.
E-sim snabböverföring
- E-sim snabböverföring gör det enkelt att flytta ditt abonnemang från din gamla iPhone till din nya. Du kan även konvertera ett fysiskt sim-kort till ett e-sim direkt på enheten. Läs mer om e-sim snabböverföring
Aktivera ditt e-sim med hjälp av QR-kod
Så här gör du för att skanna QR-koden i en iPhone
Om du aktiverar e-sim i en mobiltelefon som det fortfarande sitter ett vanligt sim-kort i, för samma abonnemang, så måste du ta ut sim-kortet för att e-sim ska fungera. Alternativt kan du inaktivera det fysiska sim-kortet i inställningarna.