Logga in i Mitt Företag

Administrera mobiltelefoni, nätverkstjänster och många fler funktioner i vår självbetjäningsportal Mitt Företag.

Se statistik över samtal och kostnader
Beställ abonnemang och sim-kort
Se översikt av företagets fakturor
Mitt företag

Mitt Företag - det här får du

Mitt Företag för medarbetare

För dig som medarbetare

Se och administrera ditt abonnemang och tjänster i Mitt Företag. 

  • Logga in/ logga ut ur Gruppnummer
  • Hantera tjänster som Samtal väntar, Vidarekoppling, Hänvisning och Röstbrevlåda
  • Se förbrukad data
  • Administrera Connect ID-koppling till abonnemang
Mitt Företag som administratör

För dig som administratör

Administrera ditt företags mobiltelefoni och fast dataanvändning.

  • Beställ, spärra och aktivera abonnemang samt beställ sim-kort
  • Administrera tjänsten Utökad nummervisning och avtalstjänster som Menyval och Gruppnummer
  • Se översikt av företagets fakturor och få statistik över samtal
    och kostnader

Letar du efter Företagsportalen? Klicka här

  

Frågor och svar

Mitt Företag

  • Vi kommer att be dig följa de här stegen första gången du loggar in:

    För dig som är administratör:

    1. Gå till Företagsportalen.
    2. Logga in med ditt nuvarande användarnamn och lösenord.
    3. När du är inloggad, klicka på knappen aktivera Mitt Företag.
    4. Välj att skapa nytt eller logga in på befintligt Connect ID-konto.
    5. Klart.

    För dig som medarbetare:

    1. Gå till Mitt Företag.
    2. Lägg in ett mobilnummer och en e-postadress.
    3. Bekräfta din e-postadress.
    4. Skriv in koden du får i ett sms.
    5. Skapa ett lösenord.
    6. Lägg in ditt personnummer.
    7. Klart.
  • Är du ny administratör och det är första gången du ska logga in kommer du att få en aktiveringslänk via sms eller e-post.

    1. Klicka på aktiveringslänken i sms:et eller e-postmeddelandet.
    2. Aktiveringsknappen leder till aktiveringssidan.
    3. a. Verifiera att uppgifterna stämmer för det konto du vill claima
      b. Om du saknar Connect ID konto skapar du ett nytt konto genom att klicka på "Skapa Connect ID konto"
      c. Har du ett konto sedan tidigare loggar du in med befintligt konto via knappen "Logga in med Connect ID".

    Efter att du skapat eller loggat in med befintligt konto, kommer du till startsidan Mitt Företag och aktiveringen är klar. Hädanefter loggar du in via mittforetag.telenor.se för att komma åt både Mitt Företag och Företagsportalen.

  • Om företaget redan har ett självbetjäningskonto så kan den som är inloggad som huvudadminstratör lägga till nya administratörer själv via Mitt Företag.

  • Som slutanvändare kan du enkelt göra det själv genom att gå in på ditt abonnemang och sedan längre ner klicka på knappen "Koppla från abonnemang".
     
    Om till exempel en medarbetare slutar och du som administratör inte längre vill administrera ett abonnemang i Mitt Företag kan du koppla bort det. Sök fram användare och abonnemang via abonnemangslistningens sökruta "Sök användare och abonnemang". Klicka på användaren i listan så kommer du till abonnemangsdetaljer och där klickar du på knappen "Koppla från abonnemang". Knappen hittar du bredvid blå knappen "Hantera i Företagsportalen" uppe i hörnet.
  • Om du är befintlig administratör i Företagsportalen kan du enkelt aktivera Mitt Företag via startsidan i Företagsportalen. Efter aktivering är kontona för alltid kopplade och du kan enkelt jobba i båda portalerna med ett och samma Connect ID-konto.

    1. Klicka på aktiveringsknappen "Skapa Mitt Företag konto" på startsidan i Företagsportalen.
    2. Aktiveringsknappen leder till aktiveringssidan.
    3. a. Verifiera att uppgifterna stämmer för det konto du vill claima
      b. Om du saknar Connect ID konto skapar du ett nytt konto genom att klicka på "Skapa Connect ID konto"
      c. Har du ett konto sedan tidigare loggar du in med befintligt konto via knappen "Logga in med Connect ID".

    Efter att du skapat eller loggat in med befintligt konto, kommer du till startsidan Mitt Företag och aktiveringen är klar. Hädanefter loggar du in via mittforetag.telenor.se för att komma åt både Mitt Företag och Företagsportalen.

  • Mitt företag är en fullt responsiv webb, det vill säga att du kan använda antingen din webbläsare i datorn, surfplattan eller mobiltelefonen. Gränssnittet kommer att anpassa sig efter enhet.

    Vi stödjer och underhåller för de två senaste versionerna av följande webbläsare:

    • Chrome
    • Firefox
    • Edge
    • Safari
    • Internet Explorer 11

Connect ID

  • Du skapar enkelt ett nytt Connect ID-konto. Du anger först din e-postadress och sedan det mobilnummer du vill koppla till Mitt Företag. När du har gjort det får du en verifieringskod via sms till det mobilnummer du angav. Bekräfta sedan med koden för att koppla ditt mobilnummer.

  • Connect ID är Telenors autentiserings-tjänst. Du kan skapa ett personligt konto per mejladress och sedan koppla flera telefonnummer till detta konto. Du behöver inte ha ett Telenor-abonnemang för att skapa ett Connect ID, det enda som behövs är ett mobilnummer från vilken operatör som helst. 

  • Du byter lösenord på ditt Connect ID genom att:

    1. Gå in på https://connect.telenordigital.com
    2. Fyll i ditt telefonnummer eller e-postadress som är kopplat till konto
    3. Klicka på Glömt mitt lösenord länken
    4. Ett mail med inloggningsuppgifter skickas till din registrerade e-postadress
    5. Klicka på länken i mailet och återställ ditt lösenord
  • För dig som administrerar och har flera olika Företagsportalskonton går det alldeles utmärkt att koppla alla dessa till ett och samma Connect ID för enklare inloggning och översikt. Du kan dock inte koppla samma företagsportalskonto till flera Connect ID-konton.

  • Create a Telenor Connect account and claim your phone number by following this step-by-step guide.

    1. Add your email.
    2. Confirm email.
    3. Add phone number.
    4. Confirm validation code received by text.
    5. Choose a password.
    6. Add your Telenor phone number (second claim necessary for self-service).
    7. Confirm validation code received by text 8. Add you birth date.
  • Vi behöver veta om du är över eller under 18 år. Detta för att vi inte ska kommunicera till användare som inte är myndiga.

  • Har du redan ett inlogg till Capture, Mina kontakter eller Lookout kan du logga in med det inlogget. Har du glömt ditt lösenord återställer du det via sms. Numera ber vi även om din e-postadress när du loggar in. Det gör vi för att du i framtiden ska kunna återställa ditt lösenord både via sms och e-post.

Företagsportalen

  • Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn till Företagsportalen – följ de här fem stegen:

    1. Gå in på den här länken
    2. Ange ditt användarnamn eller mobilnummer
    3. Skriv in engångslösenordet du får i ett sms
    4. Välj ett nytt lösenord och klicka på Logga in
    5. Ditt nya lösenord är nu sparat
  • Om ditt företag inte har Företagsportalen, ansök om ett konto här.

    Använder ditt företag Företagsportalen men du har inget eget personligt login, kontakta din administratör för mer information.

  • Ja, du kan även i fortsättningen välja att logga in på det gamla sättet, dock kommer du inte att kunna ta del av de nya funktionerna som finns i Mitt Företag.

    Klicka här för att gå till gamla inloggningsidan för Företagsportalen.

    OBS! Denna funktion kommer i framtiden tas bort så aktivera ditt Mitt Företags-konto så fort som möjligt.