Borttappad eller stulen mobil eller surfplatta
Så tråkigt att din mobil eller surfplatta är borta. Här beskriver vi vad du behöver göra nu, och hur du gör för att ersätta det som försvunnit.
Hitta och/eller lås enheten
Börja med att använda tillverkarnas smarta sätt att hitta och/eller låsa din mobil eller surfplatta.
iPhone/iPad: Hitta min iPhone
Samsung:
Om du har ett Samsung-konto: Find My Mobile
Du kan även använda Googles tjänst: Hitta min enhetSony, Huawei och övriga Android-enheter: Hitta min enhet
Spärra ditt abonnemang
Spärra din mobil
Börja med att göra en polisanmälan.
Spärra därefter mobilen via Mitt Företag eller ring oss på 020-222 222, så hjälper vi dig. Du kommer få uppge mobilens IMEI-nummer och det diarienummer du fått från Polisen. Du får också välja ett lösenord på åtta tecken som behövs ifall mobilen hittas igen.För dig med försäkringen Trygg 48
Om du har Trygg 48 kommer du att få en ny mobil eller surfplatta inom två dygn från att din skadeanmälan är komplett.
Genom att klicka på länken nedan kommer du till vår samarbetspartner där du gör din skadeanmälan. De hanterar även eventuella frågor om skadeanmälan och nås på 08-42 00 38 99.För dig som inte har Trygg 48
Kontakta ditt försäkringsbolag för att se vad din försäkring täcker.
Köpa nytt?
Beställ nytt sim
Om du behöver ett nytt sim-kort så beställer du det genom att ringa till vår kundservice på 020-222 222.
Om mobilen dyker upp igen
En stöldspärrad mobil låser du som administratör upp via Mitt Företag. Du får fylla i IMEI-nummer och Polisens diarenummer tillsammans med det lösenord du valde när du spärrade mobilen.
Glöm inte att meddela polisen att din mobil kommit till rätta igen.