Borttappad eller stulen mobil eller surfplatta

Så tråkigt att din mobil eller surfplatta är borta. Här beskriver vi vad du behöver göra nu, och hur du gör för att ersätta det som försvunnit.

  • Hitta och/eller lås enheten

    Börja med att använda tillverkarnas smarta sätt att hitta och/eller låsa din mobil eller surfplatta.

    iPhone/iPad: Hitta min iPhone

    Samsung:
    Om du har ett Samsung-konto: Find My Mobile
    Du kan även använda Googles tjänst: Hitta min enhet

    Sony, Huawei och övriga Android-enheter: Hitta min enhet

  • Spärra din mobil

    Börja med att göra en polisanmälan.

    Spärra därefter mobilen via Mitt Företag eller ring oss på 020-222 222, så hjälper vi dig. Du kommer få uppge mobilens IMEI-nummer och det diarienummer du fått från Polisen. Du får också välja ett lösenord på åtta tecken som behövs ifall mobilen hittas igen.

  • För dig med försäkringen Trygg 48

    Om du har Trygg 48 kommer du att få en ny mobil eller surfplatta inom två dygn från att din skadeanmälan är komplett.

    Genom att klicka på länken nedan kommer du till vår samarbetspartner där du gör din skadeanmälan. De hanterar även eventuella frågor om skadeanmälan och nås på 08-42 00 38 99.

    Till skadeanmälan

    För dig som inte har Trygg 48

    Kontakta ditt försäkringsbolag för att se vad din försäkring täcker. 

    Köpa nytt? 

    Våra bästa erbjudanden just nu

  • Beställ nytt sim

    Om du behöver ett nytt sim-kort så beställer du det genom att ringa till vår kundservice på 020-222 222.

    Om mobilen dyker upp igen

    En stöldspärrad mobil låser du som administratör upp via Mitt Företag. Du får fylla i IMEI-nummer och Polisens diarenummer tillsammans med det lösenord du valde när du spärrade mobilen. 

    Glöm inte att meddela polisen att din mobil kommit till rätta igen.