Beställ och aktivera simkort
Du måste vara administratör i Mitt Företag samt ha behörighet för att kunna beställa ett nytt sim-kort.
Beställ nytt sim-kort
Gör din beställning via Mitt Företag eller kontakta oss så hjälper vi dig.
- Kortet kostar 200 kr (exkl. moms).
- Det gamla kortet fungerar tills du sätter in det nya. Det nya aktiveras automatiskt när du stoppar in det i telefonen.
- Ditt nya simkort är ett multi-simkort, vilket innebär att det kommer i alla storlekar och fungerar oavsett vilken mobil och modell du har.
Tänk på att pin- och pukkod byts i samband med att du byter simkort.
Läs om hur du byter pin- och pukkod.
Spara informationen från ditt gamla sim-kort
Glöm inte att spara informationen från ditt gamla sim-kort, t. ex. telefonboken och bilder. Läs om hur du gör i telefonens instruktionsbok eller se om du hittar din mobil bland våra guider.
Vanliga frågor
-
Du kan ändra din pinkod via inställningarna i mobilen eller genom att knappa in
**04*gammal pinkod*ny pin-kod*ny pin-kod#. -
Ta bort spärren via Mitt Företag
Om du valde en spärrkod vid spärrtillfället kan du själv ta bort spärren.
- Logga in på Mitt Företag.
- Gå till abonnemanget och sim-kortet
- Välj aktivera
- Fyll i spärrkoden.
- Aktivera
Du kan också ringa oss på 020-222 222 så hjälper vi dig.
-
Din pukkod hittar du i Mitt Företag. Du kan även få den hemskickad via post om du kontaktar kundservice.
Du kan också sms:a puk till nummer 222.