Inkasso

Om du har fått ett kravbrev från PayEx betyder det att vi inte har fått någon betalning från dig, trots påminnelser.

Att du får ett kravbrev från PayEx beror på något av följande:

  • Du har betalat din faktura för sent
  • Du har betalat till fel OCR-nummer
  • Du har inte betalat fakturan överhuvudtaget

Det här händer om din faktura går till inkasso

  1. Först får du ett kravbrev från PayEx. På baksidan av kravbrevet hittar du en kopia på den faktura som skickats till inkasso. I kravbrevet finns all information om när, och vart betalning ska ske.
  2. Om PayEx inte får din betalning kommer abonnemanget att stängas av. Gäller fakturan ditt mobilabonnemang innebär det att du varken kan ringa eller bli uppringd.
  3. Från det att betalningen är registrerad i Mitt Telenor kan det dröja ytterligare innan abonnemanget öppnas. Har det inte öppnats efter 24 timmar från det att betalningen registrerades, kontakta kundservice.

    Kan du inte använda ditt abonnemang trots att fakturan står som betald? Starta om den enhet som du använt abonnemanget på. Det vill säga mobilen om det är ditt mobilabonnemang som varit avstängt, eller routern om det gäller ditt bredbandsabonnemang.  


Har du frågor om ett inkassokrav?
Inga problem. Nedan ser du vad du ska göra: