Bindningstid och uppsägningstid

Här kan du läsa om hur du tar reda på vilken uppsägningstid och eventuell bindningstid som gäller för ditt mobilabonnemang.

Bindningstid

Har du valt att binda ditt mobilabonnemang? Grattis, då sparar du pengar varje månad! Som kund hos Telenor kan du nämligen välja att binda ditt abonnemang och på så sätt få en lägre månadskostnad. Det syns som en rabatt på din faktura.

Osäker på om ditt abonnemang är bundet eller inte?

Logga in i Mitt Telenor och kolla! Antingen här på webben eller i vår app. Tänk på att olika användare i abonnemanget kan ha olika bindningstid. 

Om du vill ändra något under bindningtiden

Om ditt mobilabonnemang är bundet kan du byta till mer, men inte mindre, surfmängd. Även om du byter surfmängd behåller du samma bindningstid, den förlängs alltså inte om du skaffar mer surf.


Uppsägningstid

Uppsägningstiden för mobilabonnemang är en månad. 

Du hittar ditt avtal i Mitt Telenor. Logga in antingen här på webben eller i appen.

 

Hitta svaret själv

Sök på det du undrar över. 

Hittade du inte svaret på din fråga?


Ring oss på 020-222 222. 


Öppet vardagar kl 8-18. Teknisk support för bredband, tv och hemtelefoni via bredband har dessutom öppet på vardagar kl 8-21 och på helger kl 10-19.

När du ringer oss behöver du identifiera dig med BankID eller personlig kod.