Så fungerar röstbrevlådan utomlands
Du behöver alltså inte stänga av eller inaktivera Röstbrevlådan även om du åker utomlands. Se fullständiga priser utomlands.
Vanliga frågor om röstbrevlådan utomlands
-
För mobiltelefoni
Koden väljer du själv genom att ringa 888. Koden måste bestå av 7 siffror och får inte vara en enkel kombination (till exempel 1234567). Om du anger en kombination som anses vara för enkel får du ett meddelande som lyder ”Du har angett en otillåten sifferkombination, var vänlig ange en ny kod”.
För hemtelefoni via bredband
- Tryck 4
- Tryck 1
- Knappa in din nya personliga kod, fyra siffror, avsluta med #.
- När du knappat in koden uppmanas du att upprepa koden. Verifiera din personliga kod, avsluta med #
Om de två inmatningarna stämmer överens hör du: "Din personliga kod har ändrats" Om de två inmatningarna inte stämmer överens hör du: "Verifieringen misslyckades, koden har inte ändrats"
-
Ring 888 från din egna mobiltelefon, välj 3 för inställningar och 4 för att välja en ny kod.
Koden måste bestå av 7 siffror och får inte vara en enkel kombination (till exempel 1234567). Om du anger en kombination som anses vara för enkel får du ett meddelande som lyder ”Du har angett en otillåten sifferkombination, var vänlig ange en ny kod”. -
Ring +46 708 222 888 och slå in vilken sifferkombination som helst två gånger. Har du glömt koden så skickas en ny kod ut via sms efter två felaktiga försök.
Att lyssna av röstbrevlådan till mobiltelefonen kostar som ett vanligt samtal till Sverige – alltså ingenting om du befinner dig i Sverige och enligt våra utlandspriser om du befinner dig utomlands.
-
Självklart kan du det.
För mobiltelefoni
Logga in på appen Mitt Telenor och välj "Röstbrevlåda och vidarekoppling" Där kan du välja inställningar för röstbrevlådan.
Du kan också sms:a svarare av (antal dagar) till 222. Då stängs den av direkt.
För hemtelefoni via bredband
-
Kostnaden är densamma som din normala minuttaxa.
-
Ta bort vidarekoppling till röstbrevlådan (mobil)
Logga in på appen Mitt Telenor och klicka på inställningar i menyn och välj "Röstbrevlåda och vidarekoppling" för att ta bort vidarekopplingen till röstbrevlådan. Det går inte att ändra inställningar via vår kundservice på telefon.
Ta bort vidarekoppling till ett annat telefonnummer (mobil)
Logga in på appen Mitt Telenor och klicka på inställningar i menyn och välj "Röstbrevlåda och vidarekoppling" för att ta bort en vidarekoppling till ett annat telefonnummer. Det går inte att ändra inställningar via vår kundservice på telefon.
För att ta bort dina vidarekopplingar ska du dra reglaget hela vägen till höger.
För hemtelefoni via bredbandet
För att koppla in vidarekoppling:
- Tryck 1. Funktionen vidarekoppling är påslagen
För att koppla ur vidarekoppling:
- Tryck 2. Funktionen vidarekoppling är avslagen