Beställ e-sim
Här hjälper vi dig att skaffa e-sim till din mobil. Vill du passa på att köpa en ny mobil samtidigt? Det gör du enkelt här. Sedan kan du aktivera ditt e-sim i Mitt Telenor.
Logga in i Mitt Telenor
Första gången du loggar in i Mitt Telenor är det viktigt att du använder BankID.
Saknar du BankID? Kontakta kundservice eller vänd dig till någon av våra butiker så hjälper vi dig.
Välj ditt abonnemang
Välj ditt mobilabonnemang. Det gör du på startsidan när du loggat in i Mitt Telenor här på webben, eller genom att klicka på "Abonnemang" om du är i Mitt Telenor app.
Välj mobilnummer
Välj det mobilnummer som ska ha e-sim och klicka på "Beställ e-sim". Är du på Mitt Telenor här på webben hittar du det valet under "Hantera sim".
Beställ e-sim
Klicka på knappen "Beställ e-sim" så skapas ditt sim-kort. Det tar cirka 30 sekunder. Sedan behöver du legitimera dig via BankID.
Välj hur du vill aktivera ditt e-sim
Du får nu tre olika val.
1. "Aktivera e-sim på denna mobil".
2. "Aktivera e-sim på annan mobil". Då aktiverar du e-sim för extra användare till ditt abonnemang, eller en annan mobil än den du surfar på vid tillfället genom att scanna en QR-kod.
3. "Ställ in manuellt". Passar dig som vill ställa in ditt e-sim manuellt via mobilen inställningar, eller genom att skicka QR-koden till den personen som ska aktivera e-sim.
Följ instruktionerna på skärmen
Efter att du har gjort ditt val, följer du instruktionerna på skärmen. Sen är du klar!
Har du valt att ställa in manuellt? Läs mer här >
Viktig information
Vill du aktivera e-sim i en iPhone? Då behöver det fysiska sim-kortet tas ut för att ditt e-sim ska fungera. Läs mer om hur du gör här.
Ligger notisen kvar? Det tar någon minut innan notisen om att det finns ett e-sim att aktivera försvinner från appen.
Har du aktiverat e-sim på fel mobil? Ingen fara. Beställ ett nytt e-sim för numret och aktivera det på rätt mobil.