Förköpsinformation om mobilabonnemang
(öppnas i nytt fönster)

  • Börja med att välj det abonnemang du vill ha. Du får då frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör. Välj det så fixar vi resten!

    Bra att veta:

    • För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
    • Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
    • Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.  
    • I Mitt Telenor här på webben kan du se när porteringen kommer att ske.

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

  • Det smarta med Telenor Familj är att ni bara betalar fullt pris för huvudabonnemanget. Alla andra användare betalar ett fast pris, som är mycket lägre, vilket gör att abonnemanget totalt blir billigare per person ju fler ni är.

  • Saker att tänka på innan du uppgraderar

    • Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du uppgradera mot att du betalar extra.
    • Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
    • Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna uppgradera utan att behöva betala extra vid bytet.
    • Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
    • Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
    • Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.
  • Mobiltelefoni och mobilt bredband 

    Du börjar betala för abonnemanget när du aktiverar det (antingen genom att aktivera ett e-sim eller genom att sätta in ett sim-kortet i mobilen eller surfplattan). Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

    Bredband, tv eller hemtelefoni via bredband

    Bredband via fiber: Du börjar betala när bredbandet är aktiverat eller automatiskt sju dagar efter din beställning.

    Bredband via telefonjacket: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat.

    Tv: Du börjar betala fem dagar efter att du har beställt ett tv-paket hos oss.

    Hemtelefoni via bredband: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat, när ditt telefonnummer har flyttats till Telenor eller sju dagar efter din beställning om du valt ett nytt nummer och inte aktiverat det.

    Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott. 

  • Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. 

  • Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.

  • Är du mobilkund hos oss kan du alltid uppgradera din mobil helt utan extra kostnad när du har 12 månader kvar på din delbetalning. Har du haft din mobil kortare tid än så kan du också uppgradera, men får då en slutfaktura på de delbetalningar som är kvar.

    Du kan se hur långt du har kvar till kostnadsfri uppgradering eller vad det skulle kosta att uppgradera i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan

     

  • Allt om hur det funkar att uppgradera mobilen hittar du här

  • Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.

  • När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.

    Bredband och tv

    Här hittar du information om ångerrätten

    Prylar

    På spelkonsoler, spel, hörlurar, högtalare och andra varor i vår prylshop, har du 14 dagars ångerrätt. 

  • Telenor Familj är vårt familjeabonnemang som kan delas av upp till 8 personer.

    Så här funkar det:

    • Alla som delar familjeabonnemang får ett eget nummer.
    • Ni kan dela på vilket abonnemang som helst, från lägsta surfmängden till Obegränsat.
    • Ni fördelar surfmängden som ingår i abonnemanget som ni själva vill. Väljer ni abonnemanget Obegränsat får alla obegränsad surf.
    • Allt samlas på en faktura som skickas till den som tecknat huvudabonnemanget.

     

  • På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:

    Avsluta mobilabonnemang

    Avsluta tv- och bredbandsabonnemang

Batteri

Batterikapacitet 1000 mAh
Batteritid 7 tim
Batterityp Li-Ion
Snabbladdning Nej
Trådlös laddning Nej

Egenskaper

Ansiktsläsare Nej
Bluetooth Ja
Fingeravtrycksläsare Nej
Färg Svart
Färger från tillverkaren Svart
Hörlursuttag (3.5 mm) Ja
IP-klass IP42
Pekskärm Nej
Redo för 5G Nej
Vattentålig Nej

Internt

Dubbla sim-kort Nej
Minneskortstyp microSD
Sim-kort Micro-sim

Kamera

Antal kameror baksida 1
Bildstabilisator Nej
Kameraupplösning huvudkamera 2 MP

Mått

Bredd 66 mm
Djup 13 mm
Höjd 128 mm
Vikt 112 gram

Produkt

Märke Doro

Skick

Begagnad Nej

Skärm

Skärmstorlek 2.4 tum

Kvinna öppnar förväntansfullt boxen till sin nya mobil.

Uppgradera mobilen när du vill

Som kund hos oss kan du uppgradera din telefon varje eller vartannat år utan extra kostnad. Vi kallar det Telenor Change. Perfekt när du vill testa något nytt!

Och din gamla mobil? Den återanvänder vi och ger nytt liv.

Så här enkelt är det

1

Dags att testa något nytt?

När du har 12 månader kvar av din delbetalning kan du uppgradera till en ny utan extra kostnad. Hitta en ny favorit bland vårt utbud av mobiler!

2

Kontrollera din gamla mobil

Är mobilen hel är allt lugnt. Har den skador kan du behöva betala en mellanskillnad vid uppgradering. Med vår försäkring Trygg48 kan du uppgradera utan extra kostnad oavsett skick!

3

Beställ din nya mobil

Lägg din beställning och få ett sms när din nya mobil har kommit in till butiken du har valt.

Doro 5861 är perfekt för seniorer

Perfekt för seniorer

Den här 4G-telefonen är perfekt för seniorer som vill ha grundfunktionerna kombinerat med fantastiskt ljud och användarvänlighet. Separata knappar med hög kontrast, en 2,4-tums skärm i landskapsläge och extra högt och tydligt ljud gör det enkelt att ringa och skicka SMS. Telefonen har också en kamera på 2 MP med blixt för att ta och dela bilder. Andra funktioner är bland annat förbättrat ljud med HD Voice, HAC (kompatibilitet med hörapparater), inbyggd ficklampa och en trygghetsknapp som kan användas för att larma upp till fem betrodda vänner eller släktingar om hjälp behövs.