Din företagsfaktura
Vanliga frågor om faktura
-
Telenor redovisar all moms för mobiltelefoner, surfplattor och routrar vid leveranstillfället. Det beloppet kan du se på den faktura som du får då. Den fakturan är även underlag för din egen momsredovisning. På följande fakturor kommer sedan det belopp som vi redovisat till Skatteverket ingå, det vill säga att summan på delbetalningen är inklusive moms.
-
Vi fakturerar från och med det datum som din tjänst är tillgänglig och möjlig att aktivera. Om du väljer att aktivera din tjänst vid ett senare tillfälle, debiterar vi ändå tjänsten från det datum den var möjlig att aktivera.
-
Löpande avgifter, som t.ex. månadsavgifter, faktureras i förskott. Samtalsavgifter faktureras i efterskott.
-
Bankgironummer: 5331-1338
Plusgironummer: 4792603-5
Betalning från utlandet:
- SWIFT/BIC: NDEASESS
- IBAN-nummer: SE2195000099603447926035
Är du privatkund? Då hittar du rätt IBAN och BIC här
-
Välj att betala dina företagsfakturor via autogiro och e-faktura istället så slipper du betala fakturaavgiften för pappersfaktura.
Du kan även välja att få fakturan som en PDF-fil i Mitt Företag istället för en pappersfaktura via post. Tjänsten PDF-faktura är kostnadsfri och ingen fakturaavgift debiteras. Du beställer tjänsten via Mitt Företag.
-
Ja, mot en avgift kan du på företagsfakturan få en trafikspecifikation som visar vilka nummer som har ringts, datum, klockslag, samtalslängd samt typ av samtal.