Välkommen att kontakta oss!

Kontaktvägar kundservice

Kundservice för företag

Våra öppettider: 
Vardagar: kl. 08:00-18.00
Helgdagar: kl. 09.00-17:00
Tekniskt support för bredband har öppet vardagar kl 8-19 och helger kl 10-17.

Från din Telenormobil: 222
Från annan telefon: 020-222 222
Från utlandet: +46 (0)708 222 222
Företagsrådgivare/säljare, ring 0200-15 90 88

Mejla oss: Till mailformulär >

Snabba svar, guider, priser utomlands och felsökningshjälp hittar du enkelt i vår support. Till webbguider >

Vill du bli kontaktad av en säljare?

Vill du komma i kontakt med någon av våra kunniga säljare för pris- och offertförfrågningar eller få personlig rådgivning kring vilka lösningar som passar dig och ditt företag bäst?

Besök butik

Hitta din närmaste butik

Vill du besöka oss? Här kan du leta upp din närmaste Telenorbutik eller återförsäljare. 

Välkommen in till butiken!

  

Här hittar du fler sätt att nå oss


Telenor Sverige AB:s Huvudkontor

Organisationsnummer: 556421-0309
Besöksadress: Garvis Carlssons gata 3, Solna
Postadress: Telenor Sverige AB, Box 3081, 169 03 Solna
Leveransadress: Solnavägen 35 
Karta på Google Maps 

Telenor Sverige AB:s Karlskronakontor

Organisationsnummer: 556421-0309
Besöksadress: Campus Gräsvik 12
Postadress: 371 80 Karlskrona
Telefonnummer: 0455-331 000 (utomlands +46 455 331 000)
Faxnummer: 0455-331 222 (utomlands +46 455 331 222)
Karta på Google Maps

Skicka brev:

Telenor Sverige AB 
371 80 Karlskrona

foretag@telenor.se

Ledningsgrupp för Telenor Företag

Välkommen att kontakta Telenor företags ledningsgrupp om du har några frågor, tankar eller idéer. 

  

Din säkerhet är viktig – nu inför vi BankID

För oss är säkerhet en självklarhet och vi arbetar ständigt med att göra våra lösningar så bra och säkra som möjligt. Inom kort kommer vi därför att införa BankID i samtal till kundtjänst för att öka säkerheten. Det betyder att du som kund behöver identifiera dig med BankID när du ringer in till oss för att utföra dina ärenden. Självklart kan du alltid få allmän information utan identifiering. 
 
Har du frågor är du välkommen att kontakta oss så berättar vi mer!

Vanliga frågor och svar

  • Du som har ett företagsabonnemang hos Telenor kan pausa det upp till 6 månader, utan extra kostnad.

    Det du behöver tänka på är att du kan pausa ditt abonnemang tidigast 6 månader efter aktiveringsdatumet. Du kan pausa ditt abonnemang 1-6 månader åt gången och det måste gå 6 månader mellan pauserna. Eftersom din bindningstid också pausas får du via brev veta ditt nya slutdatum på ditt abonnemang.

    Du kommer att få faktura utskickad på den trafik du gjort fram till dagen när du pausade ditt abonnemang. Efter det kommer du inte få någon faktura förrän abonnemanget startas upp igen. Då endast på fasta kostnader.

    Kontakta Kundservice på 020-222 222 så hjälper vi dig.


    Maximal tidsperiod
    Du kan pausa ditt abonnemang i upp till 6 månader per gång. Vill du sedan starta det igen tidigare än vad som bestämts går det självklart alldeles utmärkt. 

  • Om surfen på ditt abonnemang börjar ta slut eller om du kommer behöva mer surf en månad kan du fylla på med extra surf för ett fast pris.

    Du kan välja att betala med din privata Swish, kontokort eller kan du skicka ett sms och betala via företagets faktura.

    Köp extra surf här

  • Här hittar du våra priser i utlandet.

  • Blanketter för överlåtelse hittar du här.

  • På driftstörningskartan kan du se en översikt av aktuell information om driftstörningar med geografisk utbredning samt mindre, lokala driftstörningar.

    Driftstörningskarta över Telenors nät

  • Om ditt sim-kort har slutat att fungera, behöver ersättas eller uppgraderas kan du snabbt och enkelt beställa ett nytt via Mitt Företag. Ditt gamla sim-kort är aktivt ända fram tills att du aktiverar ditt nya. Läs mer om hur du aktiverar sim-kort.