Nummerflytt
Flytta nummer till Telenor
Rent praktiskt går det till så att du väljer alternativet att behålla ditt gamla nummer när du skaffar abonnemang eller köper ny mobil hos oss.
Bra att veta
Misslyckades nummerflytten?
Ibland misslyckas nummerflytten och det kan bland annat bero på att det finns bindningstid kvar på numret som ska flyttas, eller att den som initierade flytten inte står som ägare av numret. Har du försökt flytta ett nummer utan att lyckas så ber vi dig att ringa oss på nummer 020-222 222.
Flytta nummer från Telenor
Vanliga frågor om nummerflytt
-
Sedan 2018 skickar vi inte längre nya telefonnummer till nummerupplysningstjänster per automatik. Så om du vill att ditt nya nummer ska synas på till exempel hitta.se och Eniro måste du aktivt välja det.
Så här gör om du har ett mobilabonnemang
Logga in i Mitt Telenor och aktivera inställningen "Sökbart telefonnummer".
Så här gör du om du har hemtelefoni via bredband
Logga in i Mitt Telenor Webb. Inaktivera tjänsten "Hemligt nummer".
-
Får du problem med att fel nummer visas när du ringer/smsar efter att din nummerflytt är klar och har en iPhone? Då kan du behöva uppdatera ‘’Mitt nummer’’ i telefonens inställningar, läs mer här.