Skadad mobil eller surfplatta

Har mobilskärmen spruckit eller surfplattan trillat i backen? Här hittar du allt du behöver veta om hur du gör en skadeanmälan!

Var ska jag börja?

Hur du gör en skadeanmälan beror på om du har någon typ av försäkring (Trygg 48 eller Skärmförsäkring) hos Telenor eller inte. Det kan du ta reda på genom att logga in på Mitt Telenor här på webben eller i appen

Försäkringen Trygg 48 täcker alla typer av skador. Du får en utbytesmobil inom 48 timmar (vardagar), från det att du gjort din anmälan. Läs mer om Trygg 48.

Skärmförsäkring ingår i Obegränsat Plus vid köp av ny mobil med delbetalning. Försäkringen täcker reparation av skadad skärm, som alltid lagas med originaldelar. Du betalar bara självrisk. Läs mer om Skärmförsäkring.

Om du inte har någon försäkring hos oss skapar du ett serviceärende.

För dig med försäkring hos oss

1. Har du försäkringarna Trygg 48 eller Skärmförsäkringstartar du en skadeanmälan. När du gör anmälan kan vi se vilken försäkring du har, det är bara att fylla i korrekt information så hamnar du rätt. Typen av skada och om det gäller mobil eller surfplatta avgör vilken försäkring som används. Om och hur du ska skicka in din enhet får du också veta på vägen.

2. När du har gjort din skadeanmälan får du en bekräftelse via mail eller sms med en länk som gör att du hela tiden kan följa ditt ärende. Har du frågor om ärendet ringer du till 08-42 00 38 99.

3. När ärendet är avslutat får du en faktura på självrisken om du inte redan har betalat den. 

Information om självrisk hittar du i villkoren för Trygg 48 och i villkoren för skärmförsäkring.

Du har väl inte glömt det här?

Gör en back-up

Säkerhetskopiera din enhet innan du skickar den på reparation för att inte tappa bort värdefull information, som kontakter, bilder, och appar. Så här gör du på mobiltelefon och så här gör du på iPad.

Inaktivera "Hitta min iPhone"

Med iPhone eller iPad måste funktionen "Hitta min iPhone" vara inaktiverad när du skickar in din enhet till oss. Så här gör du.

Vill du slippa självrisken?

Vill du använda din produktgaranti istället för försäkringen skapar du ett serviceärende istället för en skadeanmälan. Om du är osäker om felet som uppstått täcks av produktgarantin, kan du ringa vår serviceverkstad på 08-400 045 04, vardagar 10–17.

Vanliga frågor om våra försäkringar

  • Trygg 48 är en tillvalsförsäkring som du kan lägga till vid köp av mobil eller surfplatta hos oss. Den täcker alla typer av skador, och vid skada får du en ersättningstelefon inom två dygn.

    Skärmförsäkring ingår i Obegränsat Plus vid köp av ny mobil med delbetalning. Den kan inte köpas separat och gäller så länge du har abonnemanget och fortfarande betalar av din mobil. Skärmförsäkring täcker endast skärmskador. 

    Här kan du läsa mer om Trygg 48 och Skärmförsäkring.

  • Skärmförsäkring ingår automatiskt för alla mobiler du köper med delbetalning om du har abonnemanget Obegränsat Plus.

    Läs mer om våra olika mobilabonnemang.

  • Om du har fått en skada på din mobil eller surfplatta som inte täcks av försäkringen Trygg 48 eller Skärmförsäkring kan du starta ett serviceärende

  • Hur hög kostnaden för en reparation blir beror helt på vad felet är. Om felet inte täcks av garantin skickar vi ett kostnadsförslag som du får ta ställning till. Tackar du nej betalar du bara 350 kronor i undersökningsavgift. Här kan du starta ett serviceärende.

    Har du Trygg 48 eller Skärmförsäkring ska du inte använda länken ovan.