Avsluta mobilabonnemang

Om du vill ändra eller säga upp något av dina abonnemang behöver du prata med oss. Ring, så hjälper vi dig att avsluta eller hitta en lösning som passar just dig! Efter att du har blivit ombedd att identifiera dig ska du ange knappval 4, dvs. avslut av tjänst.

Avsluta abonnemang på tv, bredband eller hemtelefoni via bredband? Så här gör du 

Ring 020-222 222 för att avsluta

Öppettider:
Vardagar 8-19


Eller chatta med oss! 


Öppettider:

Måndag - torsdag 8.30 - 21
Fredag 8.30 - 17
Lördag - söndag 9 - 17.30

När chatten är öppen syns en ikon nere i högra hörnet. Är alla agenter upptagna syns inte ikonen, då kan du vänta en stund och ladda om sidan. Vi kan inte hjälpa till med att avsluta bredbands- eller tv-abonnemang i chatten.

Byt eller ändra i Mitt Telenor!

Är det något i ditt abonnemang du inte är nöjd med? Du vet väl att du kan byta till ett mobilabonnemang med mer eller mindre surf? Om du har bindningstid kvar kan du bara byta till mer surf. Du ändrar själv i Mitt Telenor. Hos oss kan du dessutom uppgradera din mobil efter 12 månader utan extra kostnad.

Hantera abonnemang vid dödsfall

När en person har avlidit avslutas abonnemanget automatiskt. Vill du att abonnemanget ska överlåtas behöver du meddela oss.

Här kan du läsa om hur allt går till

Vanliga frågor om att avsluta abonnemang

  • Mobiltelefoni

    Uppsägningstiden för mobilabonnemang är en månad. 

    Du hittar ditt avtal i Mitt Telenor - antingen här på webben eller i appen.

     

    Bredband och TV

    Olika abonnemang har olika uppsägningstider. Vad som gäller för ditt abonnemang hittar du i de kampanjvillkor som du fick när du beställde abonnemanget. Från och med 1 maj 2014 är uppsägningstiden för alla nytecknade och uppgraderade abonnemang 1 månad. Tecknade du ditt abonnemang innan 1 maj 2014 är uppsägningstiden i normala fall 3 kalendermånader. 

  • Vill du flytta över ditt nummer från oss till en annan operatör? För att undvika oförutsedda kostnader rekommenderar vi alltid att du kontaktar oss innan du flyttar ditt nummer.

    Så här går det till:

    1. Ring oss på 020-222 222 så kollar vi upp eventuell bindningstid och ser till att du får koll på eventuella kostnader, till exempel om du har kvar delbetalning av din mobil. Här får du också veta om en slutfaktura kommer skickas till dig och vilket belopp den kommer att vara på.
    2. Är allt i sin ordning kan du sen ta kontakt med den nya operatören och be dem genomföra nummerflytten.
    3. När nummerflytten är klar avslutar vi ditt abonnemang hos oss.
  • Du ser eventuell bindningstid i Mitt Telenor här på webben. Har du mobilabonnemang ser du det även i vår app


    Information om uppsägningstid hittar du här

  • Det går inte att pausa mobilabonnemang eller bredbandsabonnemang. Men har du mobilt bredband kan du byta surfmängd till 1GB när du vill, till exempel när du lämnar sommarstugan inför vintern. Du byter surfmängd i Mitt Telenor

  • Har du ingen nytta av försäkringen kan du avsluta den i Mitt Telenor på webben eller i appen Mitt Telenor

  • Vad tråkigt att du vill avsluta ditt kontantkort. Ditt kontantkort kommer avslutas automatiskt när du inte laddat det på 12 månader. Här kan du läsa mer. Välkommen tillbaka, när du vill!

    För dig som har telematik kommer ditt kontantkort avslutas automatiskt när du inte laddat det på 24 månader. 

Alternativ för kontakt vid avslut