Avsluta mobilabonnemang

Givetvis tycker vi att det är tråkigt om du vill avsluta ditt mobilabonnemang, men självklart hjälper vi dig! Vill du göra ändringar eller avsluta mobilabonnemang kan du ringa eller chatta med oss.
Ring oss på 020 - 222 222

Vi har öppet vardagar 08.00 - 18.00

Om du vill göra ändringar eller säga upp ditt abonnemang är det bara att ringa till oss så hjälper vi dig. Tänk på att det bara är den som är betalningsansvarig för abonnemanget som kan göra ändringar och avslut.

Chatta med oss

Chatta med oss

Vi har öppet måndag - torsdag 08.30 - 21.00, fredagar 08.30 - 17.00 samt lördag - söndag 09.00 - 17.30

När vi har öppet syns en ikon nere i högra hörnet. Är alla agenter upptagna syns inte ikonen, då kan du vänta en stund och ladda om sidan. Vi kan bara hjälpa med mobilt, tyvärr inte bredband eller tv.

När är det bäst att ringa?

Vissa tider är det fler som ringer och det blir längre väntetid till kundservice. Vi jobbar på så snabbt det går för att kunna hjälpa dig. Oftast är det som längst köer klockan 16.00 – 18.00 och det är oftast kortare köer 08.00 – 10.00.

Vanliga frågor om att avsluta abonnemang

  • Mobiltelefoni

    Du ser när du tecknade ditt abonnemang och din uppsägningstid i Mitt Telenor - antingen här på webben eller i appen.
    • Om du har ett abonnemang som är tecknat, förlängt eller aktiverat efter 1 maj 2014 är uppsägningstiden en månad.
    • Om du tecknade eller aktiverade ditt abonnemang före 1 maj 2014 är uppsägningstiden tre månader.
    • Om du förlängde ditt abonnemang före 1 maj 2014 och inte bytte abonnemangsform när bindningstiden löpte ut är uppsägningstiden tre månader.

    Bredband och TV

    Olika abonnemang har olika uppsägningstider. Vad som gäller för ditt abonnemang hittar du i de kampanjvillkor som du fick när du beställde abonnemanget. Från och med 1 maj 2014 är uppsägningstiden för alla nytecknade och uppgraderade abonnemang 1 månad. Tecknade du ditt abonnemang innan 1 maj 2014 är uppsägningstiden i normala fall 3 kalendermånader. 

  • Vill du flytta över ditt nummer från oss till en annan operatör? För att undvika oförutsedda kostnader rekommenderar vi alltid att du kontaktar oss innan du flyttar ditt nummer.

    Så här går det till:

    1. Ring oss på 020-222 222 så kollar vi upp eventuell bindningstid och ser till att du får koll på eventuella kostnader, till exempel om du har kvar delbetalning av din mobil. Här får du också veta om en slutfaktura kommer skickas till dig och vilket belopp den kommer att vara på.
    2. Är allt i sin ordning kan du sen ta kontakt med den nya operatören och be dem genomföra nummerflytten.
    3. När nummerflytten är klar avslutar vi ditt abonnemang hos oss.
  • Du ser eventuell bindningstid i Mitt Telenor här på webben. Har du mobilabonnemang ser du det även i vår app


    Information om uppsägningstid hittar du här

  • Det går inte att pausa mobilabonnemang eller bredbandsabonnemang.

  • Har du ingen nytta av försäkringen kan du avsluta den i appen Mitt Telenor

  • Om du behöver avsluta ett mobilabonnemang som hör till en person som har avlidit rekommenderar vi att du ringer till oss på 020-222 222, så hjälper vi dig.