Vanliga frågor om kontantkort

  • Sveriges riksdag har beslutat att införa en ny lag som kräver att alla kontantkort, oavsett operatör, ska registreras på en användare. Från och med 1 augusti 2022 måste alla nya kontantkort registreras för att kunna användas. I februari 2023 ska även alla befintliga kontantkort vara registrerade på sin användare.

  • Sedan den 1 februari 2023 måste alla kontantkort vara registrerade för att kunna laddas. Detta är en konsekvens av den lagändring som trädde i kraft den 1 augusti 2022.

    Registrera ditt kontantkort
     

    Problem med att ladda kortet kan också bero på

    • att kortet inte är giltigt längre. Det behöver laddas minst en gång per år, annars avslutas det. I appen Telenor Ladda kan du se om ditt kontantkort fortfarande är aktivt.
    • att ditt betalkort inte är öppet för internetköp. Ändra inställningen hos kortutgivaren, eller prova ett annat sätt att betala, till exempel Swish.
  • Det gör du på sidan Beställ startpaket. Hello är en av våra fastprisladdningar.

  • Kul att du vill ha Hello! Det är en av våra fastprisladdningar. Du kan välja mellan 1 GB och 10 GB. För att skaffa Hello gör du så här:

    1. Gå in på telenor.se/ladda
    2. Välj en av Hello-laddningarna
  • Reser du inom EU/EES så kostar det som hemma. Reser du utanför EU/EES ser du här  vad det kostar. Reser du utanför EU/EES måste du ladda på med Extrasaldo. För att ditt kontantkort ska fungera i utlandet måste du först ha ringt med det i Sverige.