Vad behöver du hjälp med?
Vanliga frågor just nu
-
Fakturabeloppet kan ändras från månad till månad, och det kan bero på massa olika saker, men det vanligaste är att du har köpt något eller ändrat något i ditt abonnemang. Eller helt enkelt köpt ett nytt abonnemang, eftersom den första fakturan oftast är högre än de nästkommande.
Läs allt om oväntat eller högt fakturabelopp här -
Du väljer själv hur du vill betala din faktura från oss. Här hittar du information om vilka betalsätt som finns, och hur du gör för att byta.
Betala med e-faktura
Betala med autogiro
Betala mobilfakturan med Swish
Få tv- och bredbandsfakturan i Kivra
Byte av bank och betalansvarig -
Du ser eventuell bindningstid i Mitt Telenor här på webben. Har du mobilabonnemang ser du det även i vår app.
-
Om du har valt att flytta ditt mobilnummer till Telenor från en annan operatör kan du se status på flytten i Mitt Telenor – antingen här på webben eller i appen.
Där ser du även ditt tillfälliga nummer som du kan använda innan flytten är genomförd.
Mer om att flytta ditt nummer till eller från Telenor
Få support av Telbot
Telbot är vår egen chatbot som kan hjälpa dig med mer än du tror.
Klicka på Telbot nere i högra hörnet på skärmen och testa själv!
Väntar du på din nya iPhone?
Har du köpt en iPhone i 15-serien? Här hittar du allt om köplats och leverans. Håll dig uppdaterad ända tills du har din nya iPhone i handen.
Leveransinfo för nya iPhone
Guider för din mobil
Ställa in och fixa med mobilen? Du har kommit rätt. Här hittar du massor av smarta guider!
Ta mig till mobilguiderna
Ändra och överlåta
-
På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:
Avsluta mobilabonnemang
Avsluta tv- och bredbandsabonnemang -
Absolut, du kan byta hastigheten en gång i månaden. Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig.
-
Du byter abonnemang (surfmängd) enkelt i Mitt Telenor här på webben eller i appen. Du kan också självklart kontakta oss på 020-222 222 eller komma in till någon av våra butiker så hjälper vi dig.
Mer om att byta abonnemang -
Mobilabonnemang
Information om hur du överlåter privat- och företagsabonnemang samt överlåtelse från dödsbo hittar du på sidan om överlåtelse av mobilabonnemang.
Bredband, hemtelefoni via bredband och tv
Blanketter för överlåtelse av bredbandsabonnemang, hemtelefoniabonnemang eller tv-abonnemang hittar du på sidan om överlåtelse av tv, bredband eller hemtelefoni via bredband.
-
Felsökning, installation och skada
-
Allt om att aktivera ditt bredband hittar du här
-
Absolut! På telenor.se/surfa-nu får du hjälp oavsett om du just packat upp routern ur lådan, eller redan kommit en bit och undrar varför det inte fungerar.
Till telenor.se/surfa-nu -
Kolla in våra guider för hur du går tillväga
Om du har en fråga om ett pågående skadeärende kan du kontakta vår skadeanmälanavdelning på 08-420 038 99.
-
Upplever du frysningar av bilden eller andra störningar? Eller är det helt svart i rutan? Det kan bero på flera saker.
Hjälp med att lösa tv-problem -
När en röd lampa blinkar på en router från Telenor betyder det att något är fel. Så här tar du reda på vad.
- Starta om routern
- Kolla att nätverkskabeln sitter i ordentligt och är hel.
- Gå in på sidan för driftstörningar på bredbandsnätet. Där ser du både stora och mindre driftstörningar, så kolla båda.
- Vet du fortfarande inte vad som är fel? Ring oss på 020-222 222.