Beställ och aktivera e-sim för mobil och surfplatta

Följ den här guiden om du vill beställa och aktivera e-sim i din mobil eller surfplatta.

Förutsättningar för e-sim
Mobilen eller surfplattan måste ha stöd för e-sim samt vara uppkopplad mot internet via wifi eller mobilnätet.

Se exempel på enheter som har stöd för e-sim

Så här beställer du e-sim till mobil eller surfplatta

Kontakta oss

  • Beställ ditt e-sim genom att ringa oss på 020-222 222chatta eller besök din närmaste Telenorbutik.
  • Inom ett par dagar skickar vi ett brev till dig med en QR-kod som du använder för att aktivera e-sim i din mobil eller surfplatta.

Mitt Företag

  • Har du ett administratörkonto kan du själv byta till e-sim via Mitt Företag. Du väljer det sim-kort som du vill byta och sedan får du tillgång till QR-koden som behövs för att aktivera e-sim.

E-sim snabböverföring

  • E-sim snabböverföring gör det enkelt att flytta ditt abonnemang från din gamla iPhone till din nya. Du kan även konvertera ett fysiskt sim-kort till ett e-sim direkt på enheten. Läs mer om e-sim snabböverföring

Aktivera ditt e-sim med hjälp av QR-kod

Så här gör du för att skanna QR-koden i en iPhone

Om du aktiverar e-sim i en mobiltelefon som det fortfarande sitter ett vanligt sim-kort i, för samma abonnemang, så måste du ta ut sim-kortet för att e-sim ska fungera. Alternativt kan du inaktivera det fysiska sim-kortet i inställningarna.

  

  

Mitt Företag

Logga in

Chatta, ring eller boka tid

Kontakta kundtjänst

Fler sätt att nå oss

Våra kontaktuppgifter