Du som har Grundpaketet i din gruppanslutning, beställer det här.
Ingen bindningstid
Stanna så länge du vill
Välj aktiveringsdatum
Upp till tre månader framåt
Samla mer, betala mindre
Få rabatt när du samlar abonnemangen
-
Våra abonnemang kan i vissa fall ha bindningstid. I Mitt Telenor ser du om just ditt abonnemang har bindningstid.
-
Du kan se vilka erbjudanden som ingår i just ditt gruppavtal genom att söka på din adress.
-
Om du samlar mobil och bredband eller tv får du 50 kronor rabatt på ditt mobilabonnemang. Samlar du mobil, bredband och tv hos oss får du hela 100 kronor rabatt, 50 kronor på ditt mobilabonnemang och 50 kronor på fakturan för bredband och tv. Alla abonnemangen måste stå på samma personnummer. Här kan du läsa mer om hur du tar del av din rabatt.
Rabatten gäller inte våra stream-paket, inte heller mobilt bredband 15 GB eller 1 GB.
Teckna och samla abonnemang hos oss:
Mobilabonnemang
Fast bredband
Mobilt bredband
Tv-paket -
På telenor.se/surfa-nu hittar du all info om hur du kommer igång, oavsett om du kopplar upp via router eller nätverkskabel.
-
Testa att starta om din router. Om det inte fungerar kan du titta i våra steg-för-steg-guider, kolla täckningen där du bor och se eventuella driftstörningar. Allt det kan du göra här.
Om inget av det skulle fungera är du såklart välkommen att ringa oss på 020 - 222 222, så hjälper vi dig.
-
Beställ direkt på sajten genom att söka på din adress. Du får en avisering när din router/tv-box finns att hämta hos ditt postombud, vanligtvis tar det 2-5 arbetsdagar.
Tips: beställ i god tid innan flytt. Om du inte har hunnit få din tv-box kan du fortfarande se flera tv-kanaler direkt i antennuttaget: SVT1, SVT2, SVT24/Barnkanalen, Kunskapskanalen, TV4 och TV6.
-
Om du flyttar från din lägenhet så ska du skicka tillbaka routern/tv-boxen till oss. Kontakta oss så hjälper vi dig med portoetikett och returlåda. Du behöver skicka tillbaka den senast 14 dagar efter det att du flyttat för att undvika avgifter. Hårdvara som inte skickas tillbaka faktureras dig som hyresgäst.
-
Om du kommer att ha samma fastighetsägare så kan du lugnt ta med dig din router/tv-box till den nya adressen. Kom bara ihåg att kontakta oss och berätta att du flyttar, så att den registreras mot rätt adress.
-
Om du inte redan har beställt en router/tv-box, kontakta oss så hjälper vi dig att flytta över den i ditt namn. Tips: ha den nära till hands – du behöver uppge uppgifterna på baksidan och dina personuppgifter.
Har du redan beställt en router eller tv-box så kan du skicka tillbaka den gamla. Kontakta oss så skickar vi en portoetikett och returlåda.
-
Du hittar svar på många av dina frågor på våra supportsidor. Om det inte skulle hjälpa kan du kontakta oss och välja teknisk support, så hjälper vi dig.
-
Streaming betyder att strömma. När du ska titta på tv-kanaler, film eller serier behöver du inte ladda ner innehållet först. Istället streamar (strömmar) du, vilket innebär att det spelas upp allt eftersom du tittar.
Tänk Netflix, Viaplay eller HBO Max! Du behöver ingen tv-box eller tv, du kan titta på de enheter som passar för stunden – mobil, laptop eller surfplatta. Även på din tv om du hellre vill det via en Google Chromecast eller Apple TV.
-
Gör så här:
- Först aktiverar du ditt konto på telenor.se/aktivera-stream.
- Sedan går du antingen in på stream.telenor.se eller så laddar du ned Telenor Stream i App Store eller Google Play, och loggar in där.
-
Så länge du är uppkopplad och befinner dig inom EU:s gränser är de flesta kanaler tillgängliga. Om du streamar till en mobiltelefon ska den ha ett svenskt abonnemang.
-
Du kan titta på det mesta som ingår i ditt tv-paket på Telenor Stream. I vissa fall kan någon enstaka kanal i tv-paketet saknas. Detta beror på att vi inte har fått tillstånd att streama dem för rättighetsägaren.
Du kan även enkelt hyra film via streamingtjänsten.