Vanliga frågor om mobilabonnemang

  • Det ser du genom att logga in i Mitt Telenor. Där hittar du dina avtal. Mitt Telenor finns både här på webben och som app
  • Det gör du i en av våra butiker. Ta med din gamla mobil så att vi kan besiktiga den. Tänk på att din gamla mobil måste vara i okej skick.

    Läs mer om vad som krävs för att få byta mobil

  • Det kan du läsa om på vår sida om säkerhet, under rubriken "Telefonförsäljning"

  • Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.

  • Ska någon annan betala för ett mobilnummer inom din Telenor-familj? Inga problem. Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig.

    Bra att känna till: När du byter betalningsansvarig så följer alla avbetalningar och enheter som är kopplade till mobilnumret med.

  • Du ser all information om ditt abonnemang i Mitt Telenor – antingen här på webben eller i appen.

     

  • Har du ingen nytta av försäkringen kan du avsluta den i appen Mitt Telenor

  • Hos Telenor kan du köpa Apple Watch samt Samsung Galaxy Watch och Samsung Galaxy Watch Active2 med e-sim.

    Om du är mobilkund hos Telenor och har en mobil som har stöd för e-sim så kan du byta ditt sim-kort mot e-sim.

  • Det enda du behöver göra för att aktivera ditt sim-kort är att stoppa in det i din mobil eller surfplatta.

  • Om du har full täckning på mobilen men ändå till exempel inte kommer ut på internet bör du börja med att slå på telefonens flygplansläge och slå sedan av det igen. Om detta inte hjälper kan du prova att starta om telefonen. Någon av dessa åtgärder brukar oftast lösa problemet.

    Är du utomlands? Kolla här

    Fungerar det fortfarande inte? Här hittar du fler konkreta tips på hur du åtgärdar de vanligaste problemen, t.ex. problem med internetuppkoppling.

    Upplever du fortfarande problem, kontakta oss så hjälper vi dig.

  • Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Telenor Change i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan


    Har du inte Change kan du självklart byta mobil ändå, trots att du har bindningstid kvar. Det gör du genom att uppgradera till ett av våra nya abonnemang. Börja med att välja mobil. Därefter markerar du att du vill förändra befintligt mobilabonnemang under rubriken "Välj hur du vill köpa din mobil".  

Fixa själv i Mitt Telenor

I Mitt Telenor-appen kan du bland annat:

  • Kolla hur mycket du har surfat
  • Fördela surf
  • Se när du kan byta mobil 
  • Se hur många delbetalningar du har kvar