Kontakta oss

Här hittar du alla kontaktvägar till oss – välj det sätt som passar dig bäst. Längre ned hittar du även svar på de vanligaste frågorna just nu.

Chatta

Har du frågor om mobiler eller abonnemang? Chatta med oss här direkt eller välj något av våra andra digitala kontaktalternativ.

Ringa

Vi pratar gärna med dig. Klicka på knappen här nedanför, så kommer numret upp. Vi ser fram emot att hjälpa dig.

Bli kontaktad

Klicka på knappen och lämna dina uppgifter så hör en av våra säljare av sig inom kort.

Boka tid

Nu kan du få hjälp med rådgivning på distans. Vi står redo att vägleda ditt företag. Boka en tid som passar för just dig.

Maila

Om du inte har bråttom med ditt ärende så kan du maila till oss. Vi svarar inom 3-5 arbetsdagar.

Logga in

Administrera företagets mobiltelefoni och tjänster på ett ställe. Du ser fakturor, kan beställa abonnemang, se förbrukad surf m m.

Besöka butik

Du är varmt välkommen! Här hittar du information om våra butiker, öppettider och adresser. Klicka på knappen hjälper vi dig.

Fler sätt ...

Om du letar efter adressen till Telenors huvudkontor eller annan information som till exempel ledningsgrupp, klicka på knappen.

Aktuellt!

Kom igång med Telenor One X växel i appen och på datorn

Här hittar du all information och guider för att komma igång med vår nya mobilapp, webbgränssnitt och One X Softphone. För att logga in använder du Telenor ID, vilket ger dig enkel och säker åtkomst till alla funktioner.

Det här vill många ha hjälp med just nu

Vanliga frågor och svar

  • Om surfen på ditt abonnemang börjar ta slut eller om du kommer behöva mer surf en månad kan du fylla på med extra surf för ett fast pris.

    Du kan välja att betala med Swish, kontokort eller skicka ett sms och betala via företagets faktura.

    Köp extra surf här

  • Här hittar du våra priser i utlandet.

  • Överlåtelseblankett används när du vill flytta betalningsansvaret för ett abonnemang från ett företag till ett annat företag. Vilken blankett du ska välja beror på om du ska överlåta ett eller flera abonnemang. Till överlåtelseblanketter

    Vill du flytta ett mobilnummer mellan ett företag och en privatperson, läs mer här.

  • Du som har ett företagsabonnemang hos Telenor kan pausa det upp till 6 månader, utan extra kostnad.

    Det du behöver tänka på är att du kan pausa ditt abonnemang tidigast 6 månader efter aktiveringsdatumet. Du kan pausa ditt abonnemang 1-6 månader åt gången och det måste gå 6 månader mellan pauserna. Eftersom din bindningstid också pausas får du via brev veta ditt nya slutdatum på ditt abonnemang.

    Kontakta oss så hjälper vi dig.

    Läs mer om pausa abonnemang

  • Välj att betala dina företagsfakturor via autogiro och e-faktura istället så slipper du betala fakturaavgiften för pappersfaktura.

    Du kan även välja att få fakturan som en PDF-fil i Mitt Företag istället för en pappersfaktura via post. Tjänsten PDF-faktura är kostnadsfri och ingen fakturaavgift debiteras. Du beställer tjänsten via Mitt Företag.

    Så beställer du PDF-faktura i Mitt Företag

  • Ja, du kan beställa e-sim till ditt abonnemang om din mobil eller surfplatta stödjer det.

    Beställ och aktivera e-sim för mobil och surfplatta

  • Om ett sim-kort har slutat att fungera, behöver ersättas eller uppgraderas kan du som administratör snabbt och enkelt beställa ett nytt via Mitt Företag. Det gamla sim-kortet är aktivt ända fram tills att det nya sim-kortet är aktiverat.

    Läs mer om hur du aktiverar sim-kort

    Beställ och aktivera e-sim för mobil och surfplatta

  • Den första fakturan kan vara högre än kommande fakturor eftersom våra fasta avgifter betalas i förskott. Dessutom startar abonnemanget oftast inte i samband med våra faktureringsperioder, vilket gör att din första faktura inkluderar avgifter både för innevarande och kommande period.

    Läs mer om första fakturan här.

  • Du kan se aktuell information om eventuella driftstörningar under Driftinformation. Där får du en översikt över geografiskt omfattande problem och mindre, lokala driftstörningar.

    Se driftinformation

  • Med pin-kod menar vi koden som skyddar sim-kortet, den koden är densamma även om du flyttar sim-kortet till en ny telefon. Pin-koden är alltid 4 siffror.

    Koden som finns på din mobil eller surfplatta kallas låskod och ändras i enhetens inställningar. Den koden måste man slå in även om man inte har något sim-kort i mobilen. På vissa enheter kan låskoden ersättas med ett fingeravtryck, Face-ID  eller att du svajpar i ett visst mönster.

    Du kan ha både pin-kod och låskod på din mobil. 

  • Du gör på olika sätt beroende på vilken smartwatch du har.

    Om du har en Apple Watch:
    Köp tjänsten via appen Apple Watch som finns i din iPhone.
    Ta hjälp av vår kom igång-guide

    Om du har en Samsung Galaxy Watch eller Galaxy Watch Active2:
    Köp tjänsten genom att kontakta kundservice eller besök din närmaste Telenorbutik. Du kommer få en QR-kod på posten som du skannar med Galaxy Watch appen.

  • Din pukkod hittar du i Mitt Företag. Du kan även få den hemskickad via post om du kontaktar kundservice.

    Du kan också sms:a puk till nummer 222.