Problem med surf?
Här har vi samlat en lista med de vanligaste problemen som du ofta kan lösa själv.
- Kontrollera att du är ansluten till internet via ett mobildatanät eller WiFi.
- Gå till Inställningar > Mobilnät. Kontrollera att Mobildata är aktiverat.
- Starta om mobilen och kolla om det finns några uppdateringar att hämta.
- Kontrollera att mobilens minne inte är slut.
- Kontrollera dina APN-inställningar. Inställningar > Mobilnät >Alternativ för mobildata > Mobilt datanätverk. Under ”Mobildata” ska inställningarna vara:
APN: services.telenor.se
Användarnamn: Lämnas tom
Lösenord: Lämnas tom
Se även denna guide för fler tips kring problem med nätet.
Vanliga frågor
- Jag har full täckning men kan ändå inte sms:a/ringa/surfa. Varför?
- Vad händer om jag felanmäler till Telenor att jag har dålig täckning?
- Varför har jag ingen/dålig täckning i vissa delar av bostaden?
- Hur kommer det sig att nätet är långsamt?
- Var hittar jag aktuell information om eventuella driftstörningar?